Fimtitel i scifi genren
Fra : soren

Dato : 09-06-02 16:54

Hjæælp!

Jeg er på jagt efter en film jeg engang har set. Jeg mener at filmen
er i Sci-fi genren. Det er ikke blade runner eller The Matrix.
Jeg kan desværre kun huske følgende fra filmen:

- big brother tema
- en stor international koncern er centrum for magten i samfundet
(politisk/økonomisk)
- bevidsthedskontrolstema

Mad og føde findes ikke. Det er bare en pille man spiser.

mvh Søren Maagaard

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-06-02 17:06

Hej!

soren wrote:

> Jeg er på jagt efter en film jeg engang har set. Jeg mener at filmen
> er i Sci-fi genren. Det er ikke blade runner eller The Matrix.
> Jeg kan desværre kun huske følgende fra filmen:

Er det "Brazil" af Terry Gilliam du taler om?

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : Jakobsen

Dato : 10-06-02 12:59

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> Er det "Brazil" af Terry Gilliam du taler om?

I øvrigt en fantastisk film! : )

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 09-06-02 18:16

"soren" <soeren.maagaard@skolekom.dk> wrote in message
> [...]
> (politisk/økonomisk)
> - bevidsthedskontrolstema
>
> Mad og føde findes ikke. Det er bare en pille man spiser.

Måske "Nineteen Eighty-Four" ("1984")?
http://us.imdb.com/Details?0087803

Mvh
Bjørn

Fra : hobnobs

Dato : 09-06-02 18:40

Prøv at tjekke "Soylent green" det lyder som den rigtige.

Fra : Tim Christensen

Dato : 09-06-02 20:56

"hobnobs" <hobnobs@c.dk> wrote in message
> Prøv at tjekke "Soylent green" det lyder som den rigtige.

Enig det lyder som "Soylent green"

http://us.imdb.com/Title?0070723

Mvh

Tim

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 10-06-02 09:15

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "hobnobs" <hobnobs@c.dk> wrote in message
> >
> Enig det lyder som "Soylent green"
>
> http://us.imdb.com/Title?0070723

....som jævnligt bliver vist på TCM - senest for et par adge siden. Mener den
danske titel er Fremtidens Rædsel.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by mail)

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 10-06-02 10:11

Ja, jeg kom også i tanke om Soylent Green.

Fra : Jacob Henriksen

Dato : 11-06-02 08:27

Sun, 9 Jun 2002 19:16:21 +0200 skrev "Bjørn Hansen"

>Måske "Nineteen Eighty-Four" ("1984")?
>http://us.imdb.com/Details?0087803

Er der nogen, der ved, om denne overhovedet findes på DVD?

Jacob

Fra : Peden

Dato : 09-06-02 21:42

Er det Fahrenheit 467 ?
Den hvor staten forbyder bøger så folk bliver dumme etc., en mand gør
selvfølgelig oprør og så kører det ;)

mvh
Peter

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-06-02 23:28

Hej!

Peden wrote:

> Er det Fahrenheit 467 ?

Hehe, filmen der var _så_ sej da man var omkring de 10 år gammel.

Så den igen som 22-årig og nøj hvor blev jeg skuffet :) Den holdte absolut ikke.

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

Der glæder sig enormt til at flytte, og nu varer det ikke særligt længe

Ny adresse er mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : soren

Dato : 10-06-02 11:24

soeren.maagaard@skolekom.dk (soren) wrote in message news:<a697aba4.0206090753.277500fa@posting.google.com>...
> [...]
> (politisk/økonomisk)
> - bevidsthedskontrolstema
>
> Mad og føde findes ikke. Det er bare en pille man spiser.

Jeg er kommet i tanke om noget mere:
(jeg har set Jeres svar og tusind tak for det. Jeg tror det er en af
de film i nævner).

Firmaet, hedder The Concern, tror jeg nok. Jeg mener de sælger
virtuelle drømmerejser. Folk får vist nok en sprøjte og så er det
afsted.

mvh Søren Maagaard.

Fra : Mogens

Dato : 10-06-02 11:46

On 10 Jun 2002 03:23:33 -0700, soeren.maagaard@skolekom.dk (soren)
wrote:

>Firmaet, hedder The Concern, tror jeg nok. Jeg mener de sælger
>virtuelle drømmerejser. Folk får vist nok en sprøjte og så er det
>afsted.

Det lyder da lidt som Total Recall med Arnold

mvh Mogens

Fra : soren

Dato : 10-06-02 15:26

Mogens <moveng@portalen.no> wrote in message news:<0q09guclqolie43ebi6j95il775ctbqkbo@4ax.com>...

> Det lyder da lidt som Total Recall med Arnold
>
> mvh Mogens

Tusind tak for hjælpen. Det er den.

mvh Søren Maagaard

Fra : -V-

Dato : 10-06-02 15:37

"soren" <soeren.maagaard@skolekom.dk> skrev i en meddelelse

> Tusind tak for hjælpen. Det er den.

Nu er jeg forvirret. Var det Soylent Green, eller Total Recall, 'som er
den'?
I Total Recall bruger de da ikke kun piller som føde.
Bevidsthedskontroltema i TR? Nej, ikke så udtalt som du gør det til.

Hvordan man kan forveksle de to film er beyond me.
Begge interessante, men meget forskellige subgenrer.

-V-

Fra : Madsen

Dato : 11-06-02 00:11

On Mon, 10 Jun 2002 16:36:46 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>I Total Recall bruger de da ikke kun piller som føde.

Jo da. Da Sharon Stone serverer maden for Arnold i starten af filmen,
får han bare nogle få piller på en tallerken. Lækkert.

Fra : Aston Villadsen

Dato : 11-06-02 01:34

On Tue, 11 Jun 2002 01:11:06 +0200, Madsen <madsen@noportalen.no>
wrote:

>Jo da. Da Sharon Stone serverer maden for Arnold i starten af filmen,
>får han bare nogle få piller på en tallerken. Lækkert.

Men det er der vel ikke noget nyt i?

:)

Fra : soren

Dato : 11-06-02 05:49

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message news:<3d04b9e5$0$57939$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Nu er jeg forvirret. Var det Soylent Green, eller Total Recall, 'som er
> den'?

Total Recall. Det er den.

> I Total Recall bruger de da ikke kun piller som føde.
> Bevidsthedskontroltema i TR? Nej, ikke så udtalt som du gør det til.

Jeg kunne jo netop ikke huske filmen.

> Hvordan man kan forveksle de to film er beyond me.
> Begge interessante, men meget forskellige subgenrer.

ok

og

ok

Søren Maagaard

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 11-06-02 18:53

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "-V-"
<Diplomaten@snotmail.com> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>I Total Recall bruger de da ikke kun piller som føde.
>Bevidsthedskontroltema i TR? Nej, ikke så udtalt som du gør det til.

Netop detaljen med firmaet som udbyder drømmerejser må vel betegnes
som bevidsthedskontroltema.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Mogens

Dato : 11-06-02 19:33

On Tue, 11 Jun 2002 19:52:39 +0200, Martin Mouritzen <martin@fez.dk>
wrote:

>Netop detaljen med firmaet som udbyder drømmerejser må vel betegnes
>som bevidsthedskontroltema.

Og at Arnold er "omprogrammeret" så han tror at han er
en almindelig "kuli" og gift med Sharon Stone uden at
ane at han i virkeligheden er hemmelig agent.

Fra : HKJ

Dato : 11-06-02 19:42

> Og at Arnold er "omprogrammeret" så han tror at han er
> en almindelig "kuli" og gift med Sharon Stone uden at
> ane at han i virkeligheden er hemmelig agent.

Eller også er Mars en drøm, ifølge kommentarsporet er det meningen at den
skal være tvetydig.