bypass firewall - Hottelephone
Fra : Niels Jørgensen

Dato : 10-02-01 14:19

Kære alle med kendskab til emnet.

Jeg har en 32Mbit - www.arrowhead.dk - forbindelse. Dette betyder at man kan
ringe over internettet uden problemer - tror jeg. Jeg vil meget gerne ringe
gratis igennem www.hottelephone.com men kan ikke ringe pga af en firewall på
vores server. Imidlertid står der beskrevet hvorledes man kommer uden om
dette problem - men jeg forstår bare ikke meget af beskrivelsen på deres
FAQ-side. Jeg håber der er nogen der kan forklare mig hvad nedenstående
betyder.
Er det på min egen maskine jeg skal sætte det op og hvorledes gør jeg dette?
Connecting through a Firewall
If you have a Firewall, you must enable access in the Firewall to allow
communication with our gateways. The ports are the standard H.323 ports.
Perform the following configuration settings at the Firewall.

a.. Open all Firewall TCP and UDP ports over 1024 for both input and
output, for all IP addresses of remote gateways that are authorized to
communicate with the local gateway.
In addition, perform the following operations.

a.. H.323 Ports
Open the following Firewall ports for both input and output.

TCP UDP
1720 1717, 1718, 1719

b..
c..
d..
e.. RTP Ports
Open the following Firewall ports for both input and output.

UDP
For 1 E1 4000 - 4400
For 2 E1 4000 - 4800
For 3 E1 4000 - 5200
For 4 E1 4000 - 5600

f..
g..
h..
i..
j..
Mange tak for du gad at læse dette. Vh Niels

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 10-02-01 17:40

"Niels Jørgensen" <ncj@city.dk> wrote in message
> Kære alle med kendskab til emnet.
snip

Har du adgang til selv at sætte NAT porte på den router der forbinder dig
til internettet, sikkert ikke, og så skal du bruge din systemadm, dvs
arrowhead formodenligt

Mvh

Flemming

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-02-01 22:07

On Sat, 10 Feb 2001 14:18:35 +0100, "Niels Jørgensen"
<ncj@city.dk> wrote:

> Jeg vil meget gerne ringe gratis igennem www.hottelephone.com
> men kan ikke ringe pga af en firewall på vores server.

Så må du prøve at overbevise din firewall-administrator om, at
han skal lave de anførte ændringer i firewall'en.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/