applet permissons
Fra : Peter Gade Jensen

Dato : 10-02-01 14:07

Jeg står her med en applet som skal kunne læse en fil fra den server den
ligger på og det kan den vidst kun hvis den er signed(hvad end så det
betyder??), men jeg har lavet en connection med URL og forsøger at læse
filen gennem en stream, men gælder det osse for filer åbnet som en URL at
den ikke må læse den???
try
{
URL file = new URL(filename);
InputStream statFile = file.openStream();
BufferedReader fileIn = new BufferedReader(new
InputStreamReader(statFile));

while (fileIn.readLine()!=null)
{
String[] tmp = new String[STATS.length+1];
for(int i=0;i<STATS.length;i++)
{
tmp[i] = STATS[i];
}
tmp[STATS.length]=fileIn.readLine();
STATS = tmp;
}
}

men jeg får en security exception så den skal nok signes?? men hvodden får
jeg gjort det? Formålet med applet er kun intern brug på et LAN!!

mvh
Peter Gade

Fra : Jonas Zimling

Dato : 16-02-01 20:47

Hi Peter,

Det kan efter min menning ikke betale sig at sigene appleten hvis du skal
bruge den på dit interne lan, prøv i stedet at redigere sikkerhedsniveauet i
din IE, hvis du vælger custom security under Microsoft VM/Java permissions
kan du give rettighed til at læse filer.

Jonas

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 19-02-01 18:15

Peter> Jeg står her med en applet som skal kunne læse en fil fra den server den
Peter> ligger på og det kan den vidst kun hvis den er signed(hvad end så det
Peter> betyder??), men jeg har lavet en connection med URL og forsøger at læse
Peter> filen gennem en stream, men gælder det osse for filer åbnet som en URL at
Peter> den ikke må læse den???

Ikke hvis filnavnet er relativt.

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>

Fra : Per C Jensen

Dato : 20-02-01 10:09

Hej Peter.

Dette er det bedste jeg har fundet om emnet.

http://www.suitable.com/Doc_CodeSigning.shtml

Hilsen PCJ