MS Windows
briani 27239
Vilken windows er best....
Fra : Claus

Dato : 09-06-02 12:13

Nu køre jeg XP pro. men jeg syntes at den gør min pc'er kanon langsom....
Skal man køre 98, me,2000 eller hvad??

\\\\////
-(o o)-
-ooO--(_)--Ooo--
Claus : ICQ 144896563
E-MAIL claus_jepsen@tiscali.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-06-02 12:16

"Claus" <6x108278@tiscali.dk> wrote in message
> Nu køre jeg XP pro. men jeg syntes at den gør min pc'er kanon langsom....
> Skal man køre 98, me,2000 eller hvad??

Det afhænger af, hvilken PC, du har. hvor meget ram har du eksempelvis?

Fra : Claus

Dato : 09-06-02 12:37

det er en amd 1000 mhz, 512 mb ram, 100 gb hd.

\\\\////

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-06-02 13:26

On Sun, 9 Jun 2002 13:37:25 +0200, "Claus" <6x108278@tiscali.dk>
wrote:

>det er en amd 1000 mhz, 512 mb ram, 100 gb hd.

WinXP burde ikke køre langsomt på et sådanne system. Prøv at slå den
tilbage til den gammeldages desktop. Ellers prøv win2k.

Martin

Fra : Per H

Dato : 09-06-02 13:47

On Sun, 09 Jun 2002 14:25:46 +0200, Martin Schultz
<mbox@linuxfreemail.com> skrev:

>WinXP burde ikke køre langsomt på et sådanne system. Prøv at slå den
>tilbage til den gammeldages desktop. Ellers prøv win2k.

Jeg har en p2 350 mhz 200 mb ram, der kører xp helt fint Aldrig haft
problemer, som jeg havde med både wi2000 og 98.

Meee, den skal måske snart skiftes ud med et nyt bundkort.

>Martin

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Olesen

Dato : 09-06-02 12:38

ME fungerer fint på min brors og min mutters PC.
2000 kører fint på min egen...og 98se sælges
stadig og er nok dêt, som vil leve bedst og længst
på de fleste familie-PC'ere, som skal bruges
til lidt af hvert...

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 09-06-02 13:44

> Nu køre jeg XP pro. men jeg syntes at den gør min pc'er kanon langsom....
> Skal man køre 98, me,2000 eller hvad??

Hej

Jeg kører WIN XP PRO på en T-Bird 1100 med 512 MB ram som kører døgnet rundt
og den bliver lukket ned 1 gang om ugen pga. backup + div. opdateringer. Den
er da ikke sløv selvom der bliver kørt spilserver, spillet, set film, musik,
brændt CD'er osv.
Der må være noget grundlæggende galt. Sørg endelig altid at sikre software
helst kan eller er designet til at køre på XP. Noget antivirus software
sløver XP f.eks. har jeg oplevet Kasparsky sløve PC'en så kraftigt at al
anden aktivitet forgik i slow motion. Derimod kører PC-Cillin 2002 uden
mærkbar effekt med dens real monitor i baggrunden.
Prøv forskellige drivere til hver type hardware i rækkefølge og se om der en
mærkbar forskel.
Held og lykke med fejlfindingen.

Hilsen

Erik

Fra : Martin K

Dato : 09-06-02 17:23

Claus wrote:
> Nu køre jeg XP pro. men jeg syntes at den gør min pc'er kanon
> langsom.... Skal man køre 98, me,2000 eller hvad??

Jeg ville til enhver lejlighed anbefale Win2000. Lige så stabil som XP, men
fri for at gøglet

--
Martin K

Fra : Æ synnejy

Dato : 09-06-02 17:41

Nogen synes bedre om den ene windows i forhold til andre.Mit foreslag er
prøv først med 98SE og derefter ME , 2000, Xp home eller pro ( disse 2 er
næsten identiske) over en periode
Og vælg så den du synes kører bedste og mest stabil til computer.

Fra : Martin K

Dato : 09-06-02 17:46

Æ synnejy wrote:
> [...]
> disse 2 er næsten identiske) over en periode
> Og vælg så den du synes kører bedste og mest stabil til computer.

Det kræver da godt nok en del reinstallationer, hva'? Men igen, det kommer
an på hvad man vil bruge 'dyret' til... mit behov er et hurtigt og stabilt
system, der kan spille de nyeste spil, og så er jeg sådan set fløjtende
ligeglad med, om jeg ikke kan spille Grand Prix 2 eller Fifa 96. Der er jo
kommet noget der er bedre, så hvorfor spilde tid med det gamle....

Blot min holdning...

--
Martin K

Fra : Æ synnejy

Dato : 09-06-02 18:31

Det kræver da godt nok en del reinstallationer, hva'?
ja det var ikke smart tænkt af mig sorry

Totalt enig

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-06-02 18:10

Hmm - der nogen, der har råd til det.