MS Windows
briani 27239
Luksus problem med powermeter i XP
Fra : Brian Bilenberg

Dato : 09-06-02 11:31

Er der nogen der ved om man kan kalibrere Powermeteret i WinXP??

Jeg har en Dell inspiron hvor batteriet kan holde i ca. 3,5timer. Men
Powermeteret starter på 1time ved 100% opladning. Det kunne være rart hvis
tidsangivelsen var korrekt selvom det ikke betyder det store.

Mvh. Brian

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-06-02 12:17

"Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> wrote in message
> [...]
> Powermeteret starter på 1time ved 100% opladning. Det kunne være rart hvis
> tidsangivelsen var korrekt selvom det ikke betyder det store.

Men hvad vil du så gøre, når batteriet om et halvt år har mistet lidt af sin
opladeevne?

I grunden brude man slet ikke regne i tid men i procent...

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 09-06-02 13:46

> Men hvad vil du så gøre, når batteriet om et halvt år har mistet lidt af
sin
> opladeevne?
>
> I grunden brude man slet ikke regne i tid men i procent...

Det gør den jo også og det er også det jeg bruger. Men det ville da være
rart hvis man ikke selv skulle regne om til tid!

Batteriet er snart et år gammelt så jeg regner da med at det bevarer sin
kapacitet et godt stykke tid endnu.

Mvh. Brian

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 09-06-02 15:06

"Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være rart hvis man ikke selv skulle regne om til tid!
>
> Batteriet er snart et år gammelt så jeg regner da med at det bevarer

Jeg har en Dell Latitude. Til den kunne jeg via servicetag på Dell´s
hjemmeside hente et lille program Speed Technology, og min viser nu både tid
og procent for resterende batteri(er)
Jeg ved ikke om du kan bruge det i Inspiron, men prøv at gå ind og se hos
Dell under dit servicetag.

--
NOSPAM
fjernes i e-mail

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 09-06-02 15:34

> [...]
> og procent for resterende batteri(er)
> Jeg ved ikke om du kan bruge det i Inspiron, men prøv at gå ind og se hos

Damn, sådan en er der ikke til Inspiron 2500. Man må jo nok bare leve med
det så.

Mvh. Brian

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 09-06-02 16:34

> Damn, sådan en er der ikke til Inspiron 2500. Man må jo nok bare leve
> med det så.
>
> Mvh. Brian
Hvis du tør prøve mit program fra Latituden vil jeg gerne sende dig det pr.
mail

--
NOSPAM
fjernes i e-mail