Min internetforbindelse via hjemmenetværke~
Fra : JK

Dato : 09-06-02 11:14

Jeg har netop tilkoblet en ny pc (zitech desknote) til mit netværk.
Alt virker tilsyneladende MEN internetforbindelsen er meget dårlig,
mange hjemmesider kan den ikke finde.
De andre to maskiner der er tilkoblet har ingen problemer.
Jeg bruger download-basket fra Downloadaccellerator, og her siger den
"unknown connection" mens den på de andre maskiner siger "exellent"
Jeg kører med win2000, Zonelab firewall, PGP firewall.
Når jeg starter zitech'en skal jeg slå Zonelab fra på serveren for at
få kontakt (kan jeg slippe for det?).
Efter kontakt kan jeg så godt slå den til igen.
PGP har jeg ikke deaktiveret da jeg ikke er helt sikker på hvor jeg
gør det (enhedshåndtering måske??)
Jeg kan godt klikke på linket på f.eks. en powerpoint-fil, og så åbner
powerpoint i browseren.
Men hvis jeg så forsøger at flytte over i download-basket så er der
ingen forbindelsen!

Er der nogle der har en løsning til hvorfor jeg ikke kan bruge min
downloadaccelerator-basket (eller sagt på en anden måde: hvorfor så
dårlig forbindelse?)

mvh
jk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 09-06-02 13:02

"JK" <jklausen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der har en løsning til hvorfor jeg ikke kan bruge min
> downloadaccelerator-basket (eller sagt på en anden måde: hvorfor så
> dårlig forbindelse?)

Et par forslag:

1) Forskellig "duplex-mode" i hver sin ende.
2) Dårligt netkort.
3) Dårlig kabling.
4) For få Firewalls

Fortæl evt. mere om selve netværket.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : JK

Dato : 10-06-02 10:20

Så har jeg selv løst problemet:
Deaktiver PGP firewall på Zitech'en: options > personal Firewall >
(fjern flueben i "enable firewall"

Så kører den!