Gennemsigtig Scrollbars
Fra : Don Kane

Dato : 09-06-02 10:06

Hej

Jeg har siden www.donkane.dk, men jeg har et lille problem som
jeg ikke kan finde nogen løsning på, hvis i kigger på mine
srollbars passer de ikke rigtig ind, så ville jeg gerne vide om
man ikke kunne lave dem gennemsigitg, og hvordan, kunne man
f.eks. bruge denne linje til noget:
style="filter:alpha(opacity=50)
Eller nogen der har andre forslag, så modtages de meget gerne...

Hilsen DonKane

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-06-02 10:30

Sun, 9 Jun 2002 09:06:27 +0000 (UTC), skrev Don Kane
<donkane@cool.dk>:

> [...]
>srollbars passer de ikke rigtig ind, så ville jeg gerne vide om
>man ikke kunne lave dem gennemsigitg, og hvordan, kunne man

Nej, du kan ikke gøre dem gennemsigtige eller bruge filter på
dem.

Det eneste du kan gøre er at fjerne scrollbars eller sætte dem
til kun at være synlige, når det er nødvendigt.

I <style>
(som rettelig bør være <style type="text/css"> på din side og så
kun en gang).

body    {overflow: hidden}
så er den altid skjult eller, hvis den skal komme når det er
nødvendigt
body   {overflow: auto}

Fra : Jönson

Dato : 09-06-02 12:29

www.donkane.dk

Har ikke et svar, men synes mig nødsaget til at sige;

GOD DAMNIT! er fed grafisk side!

/J.-

Fra : Don Kane

Dato : 09-06-02 13:26

Hey i to
Tak for komplimentet Jönson.
Og tak for svaret Knud, men det hjælper jo ikke rigtig på mit
problem, det er dejligt at jeg kan fjerne dem helt på hele siden,
men problemet er de scrollbars som er sammen med iframe (altså
den frame i midten man kan scrolle) Men er ikke noget med at man
bruge billeder i stedet, eller det kun noget som virker med
flash?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-06-02 13:41

Du kan prøve at kigge på
<http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/>
<http://www.dhtmlcentral.com/script/script.asp?id=5>
<http://www.dhtmlcentral.com/script/script.asp?id=15>

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 09-06-02 13:44

Don Kane wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Men er ikke noget med at man bruge billeder
> i stedet, eller det kun noget som virker med flash?

Du kan jo lave en DHTML scroller - a la dette:

http://www20.brinkster.com/viewsrc/dhtml/dscroll1.html

Jeg kunne ikke lige finde et bedre eksempel, men jeg er sikker på at
du ved hvad jeg mener. En hurtig Google søgning giver dig en række
scripts og opskrifter:

http://google.com/search?q=dhtml+scrollbar

Mvh
Jonas