W2K Server (med domæne) og W2K Prof
Fra : Keld Sørensen, Denma~

Dato : 09-06-02 06:42

Jeg har nogle problemer med at komme i forbindelse med serveren
fra de tilkoblede pc'er - 2 med W2K Prof og 2 med W-ME. Dem
med W2K Prof. kommer fint ind på serveren, men dem med W-ME
kan ikke uden at angive et password for noget der hedder IPC$

Én her i NG'en nævnte noget om at anvende 'domæne' i stedet for
'share' og jeg har nu fået sat DEM MED W-ME op så de kan køre,
men nu kan de 2 med W2K ikke komme på DOMÆNET, når jeg forsøger
at skifte fra 'share' til 'domæne' - jeg kan ping'e serveren (som virker som
DHCP-server), og den deler de rigtige IP'er ud til de andre pc'er. Det vil
tilsyneladende desværre KUN køre efter 'share'-metoden.

Det forekommer mig så, at pc'er med W2K skal 'meldes til' på serveren !

Hvordan gør man det ?

eller er der andet jeg mangler ?

--
Keld Sørensen
Denmark

Fra : Karsten Madsen

Dato : 09-06-02 16:53

> Det forekommer mig så, at pc'er med W2K skal 'meldes til' på serveren !
> Hvordan gør man det ?

En måde er: Højreklik på "Denne computer"´- egenskaber -
Netværksidentifikation - Netværks-id
og følg så guiden så bliver den meldt til på serveren.

Hilsen Karsten

Fra : Keld Sørensen, Denma~

Dato : 09-06-02 16:58

Nej !

Det erjo netop DET jeg forsøger !

Den spørger om BRUGER og ADGANGSKODE samt DOMÆNE,
men den meddeler,at den IKKE kan få adgang til DOMÆNET !

(Det er her jeg mener AKTIVIT at skulle gøre noget på SERVEREN - negt
med at 'melde computeren til domænet')

mvh

Fra : Kim Henriksen

Dato : 09-06-02 18:24

Hejsa...

Ved tilmelde til domain skal du en bruger som har rettigheder til at
tilslutte brugere i domainet.. F.eks Domain administrator..

Ellers se denne link...
http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/techinfo/reskit/deploymentscenarios/sce
narios/config_client.asp#join_client_to_domain

/Kim