Denne gruppe skuffer mig...
Fra : Tina

Dato : 09-06-02 00:38

Tillader mig at oprette en ny tråd, da et svar under min anden tråd sikkert
blot vil drukne i indlæg om, om mænd generelt er nogle svin

Jeg stiller et objektivt spørgsmål, og skriver mine venners synspunkter med
i, for at perspektivere det lidt.

Selve den problemstilling jeg skriver, er der ikke kommet så mange svar på.

Derimod kører der en masse på, hvorvidt jeg kan stole på mine venners
udsagn, og om mine venner som mennesker i det hele taget.

Desuden er det pludselig blevet drejet til, om jeg vil have liggende på mig,
at jeg er billig, i kraft af at jeg er hunkøn...

Det skuffer mig.

Tina

Fra : John Sahl

Dato : 08-06-02 22:46

"Tina" <misstina_dk@hotmail.com> wrote in message news:3d027a3e$0$9272$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Tillader mig at oprette en ny tråd, da et svar under min anden tråd sikkert
> blot vil drukne i indlæg om, om mænd generelt er nogle svin

Hvis du vil høre at 2+2=4 så er det nok den forkerte gruppe du har
henvendt dig til. Det er mere reglen end undtagelsen at en tråd drejer
og kommer til at handle om andet end det den som skrev oprindelige
indlæg havde intentioner om.

Den måde du selv kan _forsøge_ at holde tråden på sporet er ved selv
at styre den i dine svar og spørgsmål. Men nogen gange får man ikke svar
på de ting man spørger efter. Sådan er det bare. Det hedder usenet

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Vind 2 billetter til VM Finalen i Japan + rejse og hotel -

Fra : Tina

Dato : 09-06-02 00:50

"John Sahl" <spamtrap1@mandezonen.dk> skrev i
> [...]
> henvendt dig til. Det er mere reglen end undtagelsen at en tråd drejer
> og kommer til at handle om andet end det den som skrev oprindelige

Altså: Hvis jeg har et reelt spørgsmål, iht fundsatsen, så skal jeg lade
være med at stille det i dene gruppe?

> Den måde du selv kan _forsøge_ at holde tråden på sporet er ved selv
> at styre den i dine svar og spørgsmål.

Ret svært, hvis man lige som jeg, ikke har mulighed for at være online hele
døgnet.

>Men nogen gange får man ikke svar
> på de ting man spørger efter. Sådan er det bare. Det hedder usenet

Well... Selv prøver jeg at efterleve: Har jeg ikke noget ordentligt svar, så
hellere lade være med at svare.. Hellere ingen svar, end en masse personligt
fnidder-fnadder.

Tina

Fra : John Sahl

Dato : 08-06-02 22:58

"Tina" <misstina_dk@hotmail.com> wrote in message news:3d027cec$0$682$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> Altså: Hvis jeg har et reelt spørgsmål, iht fundsatsen, så skal jeg lade
> være med at stille det i dene gruppe?

Nej. Du skal bare ikke forvente at du altid får de svar du gerne vil
have, ok? Det er levende mennesker der forsøger at svare, derfor
kommer der jo generelt flere meninger og ord på banen.

> Ret svært, hvis man lige som jeg, ikke har mulighed for at være online hele
> døgnet.

Det haster såmen ikke mere end at du bare svarer i det tempo det passer
dig, du behøver jo ikke svare på de indlæg/svar du får som du ikke mener
at kunne bruge til noget alligevel vel? Usenet er her også i morgen

> Well... Selv prøver jeg at efterleve: Har jeg ikke noget ordentligt svar, så
> hellere lade være med at svare.. Hellere ingen svar, end en masse personligt
> fnidder-fnadder.

Trist at høre at der skal så lidt til at skuffe dig og at du åbenbart ikke kan
bruge ærlige svar til noget, så længe de ikke bliver lige som du ønsker.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-06-02 23:06

"Tina" <misstina_dk@hotmail.com> wrote in message
> Tillader mig at oprette en ny tråd, da et svar under min anden tråd
sikkert
> blot vil drukne i indlæg om, om mænd generelt er nogle svin

thats life.. and thats usenet

> Jeg stiller et objektivt spørgsmål, og skriver mine venners synspunkter
med
> i, for at perspektivere det lidt.

fint

> Selve den problemstilling jeg skriver, er der ikke kommet så mange svar
på.

så må du jo fortsætte med at spørge ind til det hvis du ikke mener de svar
du har fået kan bruges.... det kaldes en debat.....

> Derimod kører der en masse på, hvorvidt jeg kan stole på mine venners
> udsagn, og om mine venner som mennesker i det hele taget.

igen... det kaldes en debat.... du bestemmer helt selv hvad u vvil svare på
og hvad du vil spørge om...... hvornår du gør det og hvor hurtigt er
underordnet.... mange er alligevel så langt bagude i debatten at de først
kommer til dine indlæg om 14 dage ))

> Desuden er det pludselig blevet drejet til, om jeg vil have liggende på
mig,
> at jeg er billig, i kraft af at jeg er hunkøn...

et generelt spørgsmål som krævede et generelt svar

> Det skuffer mig.

hiv dig dog op ved sokkeholderne og erkend at vi er levende mennesker med
levende meninger...... hvis du er skuffet over en debat så lad være med at
deltage i den..... der er ingen der tvister armen om på ryggen af dig.......
hvis du er utilfreds med den retning den har taget så vend den om.....
sværere er det såmænd ikke...

der er ingen her der er ude på at tromle dig...... det skal du endelig ikke
tro.... vi sidder blot ikke med bladet for munden når vi har en mening der
vil ud......
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Chokmah

Dato : 09-06-02 01:12

On Sat, 8 Jun 2002 23:37:39 -0000, "Tina" <misstina_dk@hotmail.com>
wrote:

>Tillader mig at oprette en ny tråd,

la gå det er nu rart du skirver det efter Jytte ved man sgu arldirg
helt hvad der sker

>da et svar under min anden tråd sikkert
>blot vil drukne i indlæg om, om mænd generelt er nogle svin

nogen kvinder tiltrægger dumme svin - for mange år siden så jeg en due
der var blevet ramt af en bil og dte væltede ned med han duer der
pulede hun duen på skift - til sidt blev det sgu for meget for mig den
have brækket vingen osv så jeg ryggede hovedet af det arme kræ.

det må så være op til den eneklets etiske sans og vudere om jeg var de
værste den flinke eller de liderlig han duer var ja hvad ?

>Jeg stiller et objektivt spørgsmål, og skriver mine venners synspunkter med
>i, for at perspektivere det lidt.

ja dem har jeg så ikke læst endnu ... er ldit bagud er begyndt at få
styr på min voyger samling - jeg har fanme 80 afsnit.... men det har
også taget et par dage ta organiser det - anyhow så er jeg gåed på
deeps space 9 og satser på at mit forhånds indtryg står for fald !

>Selve den problemstilling jeg skriver, er der ikke kommet så mange svar på.

jeg må være dig svar skyldigt efter som jeg ikke ved hvad den er ...
men ny tråd nye svar ny tråd man starter på en frisk... med mindre man
er newbi bruger oe og ikke kan skælne tingene fra hianden

>Derimod kører der en masse på, hvorvidt jeg kan stole på mine venners
>udsagn, og om mine venner som mennesker i det hele taget.

det kan du sikkert ikke ! alle gode med menskelige relationer er
baseret på gendsidig frygt magt og underkastelse og når det så er sat
på plads mødes vi på midten og for det bedste ud af det - fordi vi ved
HVORDAN helved kan bryde løs - læs sålede talte zaharthrusta af
nietzhie hvis du ikke fort¨år den første gang så læs den igen !

>Desuden er det pludselig blevet drejet til, om jeg vil have liggende på mig,
>at jeg er billig, i kraft af at jeg er hunkøn...

man er hvad man føler

>Det skuffer mig.

ja det er jo ikke så godt - men så må du jo erobre dine følser på ny !

MvH
Bo
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Brian

Dato : 09-06-02 02:03

Kære Tina (altså hvis den sippede dame tillader at ordet "kære må anvendes
om dig, af en som ikke kender dig)? *ggg*

Jeg var nok blandt dem som startede denne lavine, da jeg tænkte at jeg uden
skrubler ville videregive mine egne erfaringer/observationer om dette
spørgsmål. Hvis du sætter dig ned med en ordentlig news reader og går langt
tilbage i indlægene til denne gruppe og følger nogle tråde vil du hurtigt
se, at en tråds oprindelige emne statistisk set ikke holder særlig længe,
inden det fordrejes 180 grader og så lidt senere et par hundrede grader
mere. Du læser eller giver udtryk for at læse, at du og dine venner bringes
i miskredit. Jeg tror godt jeg tør sige på de flestes vegne, at dette
absolut aldrig har været hverken meningen eller tilfældet! Faktisk skete der
bare det som plejer i denne gruppe. Tråden ændres som ved et trylleslag
efter et eller 2 indlæg... og så er dit indlæg måske bort set fra lidt
småfedteri faktisk ude af folks tanker. Det kan man jo så mene om hvad man
vil, men det vil jeg personligt mene er hvad der ofte sker her.

Om dine venner stjæler, lyver, eller blot er de sidste dages hellige ved jeg
ikke og det er jeg i princippet også ligeglad med, så tag det ikke så tungt
og tro ikke, at du og dine venner har været det springende punkt i debatten
siden efter et par indlæg i tråden. Surt men sikkert tæt på sandheden er jeg
bange for.

Vejret bliver varmere i morgen, (senere i dag) så husk nu at medbringe
solskindet fra dit oprindelige indlæg i forige tråd!

Grundlæggende tror jeg du tog fejl mht. mænds og kvinders høflighed og ja-er
og nej-er i forige tråd, men find selv ud af det på den hårde måde søde!
*ggg*

Kh. Brian

Fra : Knold

Dato : 09-06-02 02:57

"Tina" skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Tina

> Tillader mig at oprette en ny tråd, da et svar under min anden tråd
sikkert
> blot vil drukne i indlæg om, om mænd generelt er nogle svin

Det er de sikkert også efter nogens mening, og sikkert med
rette for enkeltes vedkommende.

> Jeg stiller et objektivt spørgsmål, og skriver mine venners synspunkter
med
> i, for at perspektivere det lidt.

Objektive spørgsmål ? De findes vist ikke. Objektive
svar gør i hvert fald slet ikke, og det er *din* tråd et glimrende
eksempel på.

> Selve den problemstilling jeg skriver, er der ikke kommet så mange svar
på.

Det kommer an på hvordan man ser det. Og i hvert 7 af dem har
du både haft tid og lyst til at svare på. Det er da en meget god
høst på knapt 12 timer, under ½ døgn.

Hvis du læser bagud i tid, vil se at nogle tråde breder sig i mange
flere retninger end din har gjort.
Det er som at kaste en sten i vandet, når man poster det første
indlæg. Bølgerne fra nedslaget bevæger sig _ikke_ ud ad en ret
linie.

> Derimod kører der en masse på, hvorvidt jeg kan stole på mine venners
> udsagn, og om mine venner som mennesker i det hele taget.

DSS handler om mennesker, skrives af mennesker og læses af
mennesker...så hvad er det egentlig du undre dig over?

> Desuden er det pludselig blevet drejet til, om jeg vil have liggende på
mig,
> at jeg er billig, i kraft af at jeg er hunkøn...

Er det? Jeg vil i hvert fald ikke tages til indtægt for den holdning!
Så det må du meget gerne begrunde lidt bedre.

Med venlig hilsen
Knold