Gasolin.....sang???
Fra : PolPot

Dato : 09-06-02 07:04

Det er et spg fra min far...Han leder efter et julenummer Gasolin optrådte
med på morgenradioen og TV engang i slutningen af deres
karriere......Nummeret er efter hvad han ved ikke udsendt...Nogen der kender
det eller ligger inde med......Eller kender et sted man kan få svar....

TAK

Morten

Fra : zcully

Dato : 08-06-02 22:36

Det kan være "dejlig er jorden". Den ved jeg da at Gasserne lavede....

/Zcully

Fra : Søren

Dato : 08-06-02 22:56

> Det er et spg fra min far...Han leder efter et julenummer Gasolin optrådte
> med på morgenradioen og TV engang i slutningen af deres
> karriere......Nummeret er efter hvad han ved ikke udsendt

Hvis det er "dejlig er jorden",findes den så vidt jeg ved på en
opsamlings-plade under Larsens regi,med Gas-sange på.
Jeg er ikke sikker,men jeg tror den hed "Masser af succes".
Men om sangen er blevet udgivet på Gassernes tid,
ved jeg ikke.
Sikkert på en single.

Regards.

"Now listen!
Why is it that everything today has been about
things, either going in or commin' out of my ass?"

Fra : SteenStilling

Dato : 08-06-02 23:08

"PolPot" skrev d. 09-06-02 07:04 dette indlæg :
> [...]
kender
> det eller ligger inde med......Eller kender et sted man kan få

Hej,
det eneste jeg klan tænke mig, hvis det er en julesang, er en sang fra
1975, som hedder "dejlig er jorden"
sangen kan fås på "most wanted julehits vol 2 1996"

De venligst "jule"hilsener

Allan Stilling

http://www.kandu.dk/

Fra : kautaq

Dato : 08-06-02 23:34

PolPot wrote:

> [...]
> det eller ligger inde med......Eller kender et sted man kan få svar....

Dejlig er jorden (1975) Atomkraft nej tak og single og Supermix 1.
Endelig jul igen (1977) Single + ?

-
D A7 D
Dejlig er jorden
A7 D
Prægtig er Guds himmel
A7
Skøn er sjælenes pilgrimsgang
Ao Em
Gennem de favre
Riger på jorden
A7 D
Går vi til Paradis med sang

Tider skal komme
Tider skal henrulle
Slægt skal følge slægters gang

Fred over jorden
Menneske fryd dig
D G
Os er i dag en frelser født

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Endelig jul igen (Gasolin)

D G A D
Gaden er så smuk med sin julepynt

G D A
Minder mig om en drøm

G D A D
Som jeg havde sidst jeg blev født

G A D
Så blev det endelig jul - jul igen

Jesus barnet fra Betlehem
Blev betragtet som psykopat
Det er i dag - hans fødselsdag
Så blev det......

Dage med sange - dage med fred
Og tid til kærlighed
Og julelys fra sidste år
Så blev det......

Der er et barn der beder til gud
I smuk enfoldighed
Mens han bære træet ud
Så blev det endelig jul - jul igen
Ja så blev det jul endnu engang

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : felicia

Dato : 10-06-02 12:47

Det kunne også være Endelig Jul Igen....

Mange hilsner
Felicia
PolPot <MortenAarhus2000@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:adtt0k$jnc$1@sunsite.dk...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-06-02 01:19

> [...]
kender
> det eller ligger inde med......Eller kender et sted man kan få svar....

Det kan du udmærket få her, sorry det er lidt sent, men alligevel...
Hvis det skal være helgarderet, så skal du lede efter denne plade

Kim Larsen - Masser af succes'er - K-Tel DK 1001 fra 1986
Disse numre er fra LP'en, men 1986, så findes den sikkert også som CD.

Endelig Jul findes også på en blandet cd som har følgende data

It's snowtime - CMC Records - 24030 - 2 fra 1993
Den er med diverse artister. Men Kim Larsen pladen er at foretrække, da den
indeholder begge to, så er du da helgarderet

M.V.H....Benny