MS Windows
briani 27239
Nogen der har prøveta t installere SP1 til~
Fra : Chingachgook

Dato : 08-06-02 22:32

Subj. siger vist det hele
Er der problemer med den? Kører det fint? Del gerne ud af erfaringer...

//Chingachgook

PS: Til evt. interesserede, så kig på www.tweak.dk efter den

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-02 22:45

nahjj.. jeg venter sku' til den officialt er kommet ud :) Bliver spændende
om den retter op på de små problemer jeg har med icq og mit av program...

Fra : Chingachgook

Dato : 09-06-02 13:40

ang. icq så kan jeg på det avrmeste anbefale "Miranda ICQ" som er gratis,
uden reklamer og det fylder absolt minimum hvad angår brug af hukommelse og
harddiskplads. Bare søg på "miranda ICQ" i google, så får du en side på
sourceforge med den..

//Chingachgook

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-06-02 23:50

In dk.edb.system.ms-windows, Chingachgook wrote:

> [...]
>harddiskplads. Bare søg på "miranda ICQ" i google, så får du en side på

Helt enig, nu vi er ved emnet :)

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 09-06-02 19:27

Carsten Larsen skrev:

> og så læste jeg lige, at hvis folk bruger pirat kopier af windows
> xp, så vil det xp ikke virke bagefter, de har indbygget noget anti
> pirat software, som vedrører alle de xp´er der starter med "FCKGW"
> i serienummeret.

Hvis man installerer beta-SP1 eller hvad mener du? Jeg har lidt svært
ved at gennemskue hvad du svarer på.

Madsen.

Fra : Chingachgook

Dato : 09-06-02 22:26

> Hvis man installerer beta-SP1 eller hvad mener du? Jeg har lidt svært
> ved at gennemskue hvad du svarer på.

Ja, hvis man har installeret WindowsXP Pro/Corp. Ed. med den key der starter
med FCKGW, så vil man få problemer. Denne key er til en piratudgivelse af
WindowsXP Pro Corp. Ed. som blev udgivet et uger inden winXP officielt blev
det. CD-key'en (eller distrubutionen af den piratkopierede software) var en
såkaldt MSDN License, som vil sige at man ikke behøvede at aktivere den som
man skulle med de andre installationer...

Men det skulle ikke undre mig hvis der ikke snart udbredes en metode til at
ændre sin reg. nøgle, så man kan installere SP1, for det ser ud til at de
altid lige er et skridt foran (eller bagud ?) M$.

//Chingachgook

Fra : Carsten Larsen

Dato : 10-06-02 22:07

ja, hvis man installerer SP-1 og bruger et pirat serienummer, så får man
problemer

Fra : Madsen

Dato : 10-06-02 22:10

Carsten Larsen skrev:

> ja, hvis man installerer SP-1 og bruger et pirat serienummer, så
> får man problemer

Nå ok, men det beder man jo selv om så. :)

Forresten så kunne det være rart hvis du fulgte disse retningslinier:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Altså kun medtage det du svarer på og svare under det citerede.

Madsen.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 09-06-02 10:34

> Subj. siger vist det hele
> Er der problemer med den? Kører det fint? Del gerne ud af erfaringer...
>
> //Chingachgook
>
> PS: Til evt. interesserede, så kig på www.tweak.dk efter den

Så er det ikke en officiel M$ release?

Mvh. Brian

Fra : Chingachgook

Dato : 09-06-02 13:39

> Så er det ikke en officiel M$ release?
>
> Mvh. Brian

Jo, mener bare den er forbeholdt beta testere, men tweak.dk har et link til
en side, som har anskaffet sig beta'en som man kan downloade fra deres side.

//Chingachgook

Fra : Madsen

Dato : 09-06-02 17:25

peet_dk skrev:

> nahjj.. jeg venter sku' til den officialt er kommet ud :)

Også her. Livet er for kort til beta-software, medmindre man er
betatester selvfølgelig. :)

> Bliver spændende om den retter op på de små problemer jeg har med
> icq og mit av program...

Tidligere har jeg stødt på følgende. Kan desværre ikke længere huske
hvor jeg fandt det, så det skal nok tages med en del forbehold.
Mange af dem er sikkert allerede frigivet som selvstændige fejlret-
telser og der kan være kommet flere til i mellemtiden.

The follow fixes are current planned for Service Pack 1:

Q306458 AMD PowerNow! Functionality May Not Be Available in Windows XP
Q306580 Unexpected Power-Management Issues with Windows XP and Intel
PIII CPU
Q306582 Memory Leak Occurs with SoundBlaster Live! Device Driver
Q307271 Dynamic Update I USB Speakers Make a "Pop" Sound When You Play
Audio
Q307274 Windows XP Stops Responding (Hangs) During Windows Shutdown
Q307316 Volume License Product ID Is Revealed During the Sysprep.exe
Mini-Setup Wizard
Q307753 Micrografx Graphics Suite 2 Starts Minimized or Off Screen
Q307754 Cannot Print from a Window XP-Based Computer to a Shared
Printer on a Windows 95-Based Computer
Q307869 Files and Settings Are Not Transferred When You Use the Files
and Settings Transfer Wizard
Q307969 Error Message After Installing a Hewlett-Packard 4400-Series
Scanner on the Parallel Port
Q308035 Computer Stops Responding When Shim Code Has a Buffer Overrun
Q308131 You May Not Be Able to Sign Up for the Internet by Using a
Modem
Q308210 Remote Assistance May Not Connect to a Multiple-Homed Windows
XP Computer with the Personal Firewall Feature Enabled
Q308276 You Cannot Stop a Counter Log in Performance Monitor
Q308285 Alps Pointing-Device Is Listed as Alps Touchpad in Device
Manager
Q308306 Contact Information for Epson Stylus Photo Is Incorrect on
Windows XP
Q308307 Third-Party Programs Have Functionality Issues in Windows XP
Q308361 Quake Quits Abnormally in Windows XP
Q308362 Error Message Appears When You Start Laplink PCsync Version 2.0
on Windows XP
Q308381 Third-Party Programs May Experience Wrong Behaviors and Errors
in Windows XP
Q308387 Autolfn.exe May Build Sound Files with Damaged File Names
Q308402 Cannot Log On to Recovery Console After Running Sysprep in
Windows XP
Q308414 IE6 fix Patch Available for HTTPRequest Encoding Vulnerability
Q308676 Screen Stays Black for Several Minutes Before "Please Wait"
Message Appears After You Run Factory.exe
Q308677 Error Message Appears When a Limited User Tries to Stream Media
in Windows Media Player
Q308928 The MCI_PLAY Command Returns No Response for Five or More
Seconds
Q309073 Invalid Universal Plug and Play Request can Disrupt System
Operation
Q309126 Error Message Appears with an Asus Video Adapter in Windows XP
Q309127 List of Fixes That Are Included in the Windows XP Dynamic
Update Package
Q309376 A Long Time Is Needed to Open a File By Using SMB
Q309440 A 3Dlabs Wildcat 5110 AGP Video Adapter Is Not Detected in the
AGP Slot on Itanium-Based Computers
Q309447 Content Search Does Not Search All File Types for the Specified
String
Q309495 Problems with Windows Installer Over Wireless Connection
Q309521 Windows XP Update Package - October 25 2001
Q309691 Compact Disc Recorded in Windows XP Is Missing Files or Folders
or Is Unreadable
Q310407 Access Violation When You Run ASP Page or VBScript Program
Q310436 Cannot Play a DVD in Windows XP
Q310437 Cannot Start the UPS Service
Q310507 Enabling Acoustic Echo Cancellation and DV Camera/TV Tuner
Support in Windows Messenger
Q310510 Playback and Copy-Protection Issues When You Try to Play the
Snow White and the Seven Dwarfs DVD Movie
Q310527 Stop Error When You Upgrade from Windows 2000: Bad_Pool_Caller
0xC2
Q310528 Issue Installing Windows XP on Computers That Have Wireless LAN
Adapters

Jeg har ikke kunnet finde information om hvad beta-SP1 indeholder af
rettelser, men har nu heller ikke brugt ret meget tid på at lede efter
det.

Madsen.

Fra : Carsten Larsen

Dato : 09-06-02 18:43

og så læste jeg lige, at hvis folk bruger pirat kopier af windows xp, så vil
det xp ikke virke bagefter, de har indbygget noget anti pirat software, som
vedrører alle de xp´er der starter med "FCKGW" i serienummeret.

mvh Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-02 19:26

"Carsten Larsen" <FutteSPAM@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> vedrører alle de xp´er der starter med "FCKGW" i serienummeret.

Ja, det har godt nok også undret mig at de ikke havde et tjek på, når man
brugte deres update funktion. (eller SP)