?? Hvad skal jeg gøre for at dele min adsl~
Fra : [3700] MHJ

Dato : 08-06-02 22:20

Lille spg.
Hvis jeg har X-antal maskiner kørende i hjemmet, der er ikke etableret
egentlig netværk (server baseret) dog er der en peer - peer deling af de
forskellige dele.

Det jeg gerne ville have var at alle maskiner havde adgang til nettet. Helst
uden af der skal stå en maskine tændt hele tiden.

Der er en switch til rådighed (p.t.) og der køres med dynamiks ip.

Havd skal der til for at løse ovenstående.

MVH
Morten

Fra : Lars Funder

Dato : 09-06-02 00:24

"[3700] MHJ" <morkaj@email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er en switch til rådighed (p.t.) og der køres med dynamiks ip.
>
> Havd skal der til for at løse ovenstående.
Klip

Brug switchen, forbind maskiner til switchen, brug IP/TCP til internet
adgang via lan (switch/ adsl) og netBEUI til fil deling maskinerne imellem.
Hos tdc er der kun inkluderet 2 dynamiske IP adresser så du kan kun have to
maskiner online på samme tid hvis du ikke køber flere / eller bruger router.
Se evt min side under mit pc netværk.

Lars Funder
www.larsfunder.dk

Fra : [3700] MHJ

Dato : 09-06-02 08:16

Hvad med sikkerhed? Har du noget firewall installeret? og skal der ikke være
en eller anden fast IP ved accept at indgående, udgående data i firewall'en?

Jeg er meget i tvivl om hvorledes det hænger sammen.

MVH
Morten

Fra : [3700] MHJ

Dato : 09-06-02 08:33

Testede lige dna skitserede metode. Med Net-beui installeret på begge
maskiner. Dog tildeles der 2 vidt forskellige ip-adresser til de 2 maskiner
den ene hedder 194.xxx.xxx.xxx og den anden 80.xxx.xxx.xxx Jeg kan således
ikke se maskinerne fra hinanden.

Kan jeg have lavet noget galt.

MVH
Morten

Fra : [3700] MHJ

Dato : 09-06-02 09:09

Ved at installere en SAP agent på en af maskinerne lykkedes det tilsidst.

Tak for hjælpen.

MVH
Morten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-06-02 12:10

"[3700] MHJ" <morkaj@email.com> skrev i en meddelelse news:adv0cg$ec4$1@sunsite.dk...
> [...]
> den ene hedder 194.xxx.xxx.xxx og den anden 80.xxx.xxx.xxx Jeg kan således

Det er derfor, at du skulle installere både TCP/IP og NetBEUI !

TCP/IP bruger du så til internet m.v. - og der gør det ikke noget at adresserne er vidt forskellige....

Til lokalnettet skal du så bruge NetBEUI - den er ligeglad med IP-adresserne....

/Jan

Fra : [3700] MHJ

Dato : 09-06-02 16:45

Begge protokoller er installeret, men der var ikke hul igennem før SAP-agent
var installeret.

MVH
Morten

Fra : Peter

Dato : 09-06-02 09:28

> Helst

Køb en ZyXEL Prestige 304 hardware router.
Den koster 900 kr hos www.pc-netto.dk.

Jeg satte min til, satte maskinerne til DHCP og vups - de var alle på
nettet.
Den har ingen blæser og larmer derfor ikke.

Hilsen Peter

Fra : [3700] MHJ

Dato : 09-06-02 10:49

Finder ideen appelerende.