Erfaring med at se svenske orginalarkivali~
Fra : Familien Kristensen

Dato : 08-06-02 18:22

Hej NG!
Nu "gik det lige så godt" med min oldefar og oldemor, der begge kom fra
Sverige.
Jeg har lejet mikrokort fra Sverige af kirkebøger, husforhør, og bilag til
husforhør.
I det store hele går det strygende. -MEN, min oldefar er uægte og HVER gang
jeg tror, at der ståor en kommentar om hvem hans far er, er det fuldstændigt
utydeligt. Jeg tror at originalerne har fået fugt.
Jeg tror også at det vil være muligt at tyde originalerne.

Er de nogen af jer der har erfaring med at se originaler i Sverige ? Er det
overhovedet muligt?

Jeannie Kristensen
http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/slaegt/default.htm
(opdateret 24. maj 2002)

Fra : Steen Thomsen

Dato : 11-06-02 12:39

> Er de nogen af jer der har erfaring med at se originaler i Sverige ?

Næh ikke mig.

> Er det overhovedet muligt?

Det tror jeg bestemt, men prøv at sende et e-brev til det relevante
landsarkiv og hør dem ad.

De bedste hilsner
Steen Thomsen

Steen Thomsen http://www.danbbs.dk/~stst/
Frederikssundsvej 128 H st-th
DK 2700 Brønshøj
Danmark
Tlf: +45 3880 0202 steenthomsen@danbbs.dk

Fra : Familien Kristensen

Dato : 11-06-02 19:20

"Steen Thomsen" <steenthomsen@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Næh ikke mig.

> Det tror jeg bestemt, men prøv at sende et e-brev til det relevante
> landsarkiv og hør dem ad.
>

> De bedste hilsner
> Steen Thomsen

Hej Steen!
Nu var det mest erfaringer jeg søgte.
Jeg kan godt skrive til et svensk, som så måske kommer med et "auto-svar",
som måske ligner det LAV sender, på næsten hvert et spørgsmål (ekstrakt af
deres standardsvar: Mød selv op og find ud af det - eller betal 500 kr. i
timen).

Hilsen Jeannie

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 13-06-02 06:27

Kære Jeannie

Du skal skrive et rigtigt brev med frimærke på, det fungerer.

Venlig hilsen

Hedvig