Er Bob ved at blive døv?
Fra : Kenneth S

Dato : 08-06-02 17:26

Hej folkens.

Jeg har på fornemmelsen at Bob ikke hører så godt lige for tiden.
'Kratte/muse'-lyde i huset hører jeg tit FØR Bob, og det kan da ikke være
meningen. Desuden har det været muligt for mig i dag at snige mig ind på Bob
mens han lå på ryggen ude i græsset i haven, og det har aldrig været muligt
før. Han hører lyde af almindelig styrke, såsom fodtrin, knipsen med fingre
og tale.

Skal katte have renset ører? ..eller er Bob bare blevet gammel?

Bob er en 13 år gammel kastrat, der i øvrigt er frisk og rørig.

mkh
Kenneth
...og Bob

Fra : Lars Dahl

Dato : 08-06-02 22:35

Hej Kenneth.

----Ups! Kom vistnok til at trykke på en forkert knap i første omgang
Kenneth S <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i news:adtb1p$5gr$1@tux.netsite.dk
> Hej folkens.

<Snip høreproblemer>
> Skal katte have renset ører?

Ja! Det er ikke alle katte, der selv kan holde kræmmerhusene rene - faktisk
er det de færreste. Endnu en grund til at ha' to katte *S* så kan de rense
ører på hinanden.

..eller er Bob bare blevet gammel?

> Bob er en 13 år gammel kastrat, der i øvrigt er frisk og rørig.

Ja... 13 år er bestemt en respektabel alder for en kat - en alder hvor man
godt kan tillade sig at tillægge sig et par skavanker. Bobs nedsatte hørelse
kan sagtens hænge sammen med det, hvis det ikke forsvinder ved hjælp af en
rensning - som jeg vil anbefale at lade dyrlægen om, så han samtidigt kan
tjekke hørelsen. At han ellers er frisk, tyder jo bare på at du sørger godt
for ham *S*

(Tænk at Frigg's drømmehunk er omtrent 15 gange så gammel som hende *G*)

> mkh
> Kenneth
> ..og Bob

Mvh. Lars Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 09-06-02 07:08

<snip>

> [...]
> rensning - som jeg vil anbefale at lade dyrlægen om, så han samtidigt kan
> tjekke hørelsen. At han ellers er frisk, tyder jo bare på at du sørger

Jae, han opfører sig som en killing, hopper efter sommerfugle og lign.

Han HADER turen til dyrelægen, men off we go.

> (Tænk at Frigg's drømmehunk er omtrent 15 gange så gammel som hende *G*)

Bob synes også Frigg er en godte. UPS! håber ikke denne korrespondance vil
blive klasificeret som 'Animalpædofil kontakt på internettet'

> Mvh. Lars Dahl
> --
> von Fribergs Norske Skovkatte
> http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

...takker for svaret.

Bob
...og Kenneth

Fra : Trine Piltoft

Dato : 09-06-02 09:57

Hej Kenneth og Bob :0)

Ja, han kan i den alder sagten have fået en nedsat hørrelse, men
selvfølgeligt er der også en mulighed for at han trænger til at få
renset ører.
Du kan købe nogle øredråber hos dyrlægen, som du kan dryppe dem med,
og som hjælper med at løsne "skidtet", hvis der er noget. Med et
stykke vat kan man så fjerne det snavs der har løsnet sig, og som
kommer længere ud i øret. Man skal passe på med at bruge vatpinde, så
disse kan kun anbefales hvis man har en sikker hånd, og en kat der
ikke virrer med hovedet under behandlingen.

Har bemærket på min ene, næsten 10 årige kat, at hun også er begyndt
at sove tungere med alderen - hun kan sove så dybt, at hun bliver helt
forskrækket hvis man vækker hende - syntes ihvertfald det er sjældent
at de yngre af mine katte ikke har hørt hvis jeg går hen til dem når
de sover, men hun sover altså noget dybere.
Tror dog hun hører godt nok endnu, så dette har ikke noget med
hørrelsen at gøre.

Mange hilsner til den "adstadige" herre Bob
Fra Piltoft´s misserne og deres ejer :0)

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 09-06-02 13:10

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mange hilsner til den "adstadige" herre Bob
> Fra Piltoft´s misserne og deres ejer :0)
>
> Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s

Hej, tak for responsen.

Det sjove var da jeg 'sneg' mig ind på Bob, var at den vejrede mig, tror
jeg. Den stak snuden i vejret, og lavede instinktivt et
'jeg-vil-have-mad-mjav'. Så jeg har ikke kunnet forskrække den på den måde
(..ikke at det er et mål .

Godt nok havde svedt i gennem ved køre MC-ræs en hel dag på en bane i 25-26
graders Sverige, men så meget af mand, synes jeg da ikke jeg lugtede

PS. Flot hjemmeside iøvrigt, Piltoft

Bob
...og Kenneth

Fra : Trine Piltoft

Dato : 09-06-02 17:38

> Godt nok havde svedt i gennem ved køre MC-ræs en hel dag på en bane i
> 25-26
> graders Sverige, men så meget af mand, synes jeg da ikke jeg lugtede

*LOL* Nu var jeg der jo ikke, så det kan jeg ikke udtale mig
om.......meeeeen, måske du kan være glad for at Bob ikke taler
menneskesprog *ggg*

> PS. Flot hjemmeside iøvrigt, Piltoft

Tak skal du have :0)

Hilsen Trine