Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
man kan ikke få alt
Fra : 120100700

Dato : 08-06-02 13:54

Hi gruppe
Lige som mange af jer andre, er også jeg ude for at se på "digicam".
Jeg syntes det er håbløst at finde "det rigtige" og jeg er endda kun
"lejlighedsfotograf"

Jeg har da kun nogle få og enkle ønsker såsom:

Det skal være et sort (mindre reflex) "lommekamera" der er istand til at
tage gode billeder under lysforhold svarende til hvad to stearinlys giver,
samt have så god en blænde at selv strandbilleder på en ekstrem højlys dag
ikke er noget problem. Det skal ligeledes kunne gemme i et format (f.eks.
tiff) der ikke starter med at være komprimeret (jpg), være på over 3 mill
pix, således at jeg kan skrive billedet ud i A4, hvis det, en dag, passer
mig. Der skal også være en hel masse optisk Zoom, (mindst 3 gange).
Naturligvis skal der også være makrofunktion, gerne ned til 5 cm.
Det vil heller ikke gøre noget hvis der er mulighed for ekstraudstyr såsom
widevinkel, tele og ekstern flash (hader røde øjne)
Det skal anvende de udbredte cf kort (farvel Sony), kunne køre under winXP
og gerne via firewire istedet for det noget langsommere usb.
Det skal selvfølgelig have lang batteri levetid samt drejelig LCD skærm.
Så er der iøvrigt også alt det andet jeg lige har glemt.
Prisen? - ca. 5.000.
Så hvis een af jer lige finder et kamera, for mig, - så smid lige et par
ord.
Men jeg er nået til - "man kan ikke få alt" - i eet og samme kamera - til
det jeg finder, er en overkommelig pris.

hilsen
120100700

Fra : Mikael

Dato : 08-06-02 14:06

"120100700" <120100700@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg er nået til - "man kan ikke få alt" - i eet og samme kamera - til
> det jeg finder, er en overkommelig pris.

Selvfølgelig er der et kamera der kan alt det du skriver, nemlig Canon G2,
inklusive det svingbare LCD panel. Det skulle vel også være muligt via
nettet at finde det til omkring 5-6.000 kr.

Mikael

Fra : 120100700

Dato : 08-06-02 14:33

Hi mikael

Tak for din hurtige respons - jeg skyndte mig at se på prisen - og skal nok
spare endnu et par tusinde sammen, Ca.7.700 (edb priser), så jeg får
rigeligt med til til at undersøge det foreslåede kamera mere grundigt.

Ved du om man kan "slå den indbyggede flash fra" (på mange musæer må man
ikke bruge flash)

mvh

Fra : Mikael

Dato : 08-06-02 15:43

"120100700" <120100700@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ved du om man kan "slå den indbyggede flash fra" (på mange musæer må man
> ikke bruge flash)

Det kan man godt, du kan endda stille flashens styrke i forhold til det
omgivende lys i 1/3 blændertrin, op til 3 blændertrin over eller under (tror
nok det er 3 trin, det er det ihvertfald på min G1). Med hensyn til prisen
kan du evt. prøve www.kamerahuset.dk , det er en "rigtig" fotoforretning som
er relativt billige.

Mikael

Mikael

Fra : 120100700

Dato : 08-06-02 19:11

Hi mikael

Endnu engang tak for dit svar.
Jeg vil nok "prøve at snakke priser" med et par fotohandlere her på
vestegnen. Ifølge www.edbpriser.dk er Kamerahuset på linie med øvrige rent
prismæssigt.

mvh
120100700

Fra : 120100700

Dato : 08-06-02 19:31

Hi Mikael

Endnu engang tak for dit svar. Jeg vil nu gæste en af vores lokale
fotohandlere her på vestegnen, og samtidig med at jeg tager vidunderet i
øjesyn, får jeg en mandfolke snak, der jo på et tidspunkt også vil berører
prisnivuet, så får vi se. Jeg har jo nu læst her i gruppen at der om to
måneder kommer et Olympus C-720 ULTRA ZOOM, dette kunne måske også blive
interesant (pris ca.5.500)
Kamerahuset ser idette tilfælde ikke ud til at adskille sig fra øvrige rent
prismæssigt.

mvh
120100700

Fra : 120100700

Dato : 08-06-02 19:57

UPS
Sorry for alle mine (indlæg) svar - min maskine fortalte mig at disse ikke
kunne afsendes - hvilket vist ikke er helt sandt.
Håber dette er det sidste der når gruppen, ellers beklager jeg også for de
næste der måske dukker op, med stort set samme indhold

mvh
120100700

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-06-02 21:35

120100700 wrote:

> [...]
> skal nok spare endnu et par tusinde sammen, Ca.7.700 (edb priser),
> så jeg får rigeligt med til til at undersøge det foreslåede kamera

For de samme penge kan du også få et Fuji Finpix S602 zoom, og det
opfylder også alle dine krav, på nær FireWire.
http://home.fujifilm.com/products/digital/digitalcamera/fxs602z/index.html

Fra : Benjamin Graugaard N~

Dato : 08-06-02 18:57

> [...]
> inklusive det svingbare LCD panel. Det skulle vel også være muligt via
> nettet at finde det til omkring 5-6.000 kr.

Den mangler mig bekendt dog stadig Firewire-interface. Men spørgsmålet er,
og der overhovedet findes på digitalkameraer?

Benjamin

Fra : Mikael

Dato : 08-06-02 21:03

"Benjamin Graugaard Nielsen" <benjaminNOSPAM@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d0245d0$0$14581$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

G2,......snip> >

> Den mangler mig bekendt dog stadig Firewire-interface. Men spørgsmålet er,
> og der overhovedet findes på digitalkameraer?
>
> Benjamin

Stort UPS, firewire havde jeg lige overset. Men! Det er dog en del hurtigere
og lettere at have en kortlæser, istedet for at downloade fra kameraet.

Mikael

Fra : Benjamin Graugaard N~

Dato : 08-06-02 23:30

> [...]
hurtigere
> og lettere at have en kortlæser, istedet for at downloade fra kameraet.

Hvilket jo rejser et meget interesant spørgsmål: Kan man få kortlæsere til
Firewire? - for ellers kan der vel ikke være det store hastighedsfordel ved
at bruge en kortlæser? (eller hvad?)
Hvis man har en bærbar PC kan man få adaptere så CF-kortet kan sættes
direkte i PCMCIIA-porten (ca. rigtigt stavet). Men hvor stor en fordel er
det i forhold til overførselshastighed?

Benjamin

Fra : Esben

Dato : 08-06-02 17:06

> [...]
> Det skal anvende de udbredte cf kort (farvel Sony), kunne køre under winXP
> og gerne via firewire istedet for det noget langsommere usb.

Den nye USB-version er da ellers pænt hurtig, 480Mbit.

--
Esben

Fra : Benjamin Graugaard N~

Dato : 08-06-02 23:32

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "120100700" <120100700@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Den nye USB-version er da ellers pænt hurtig, 480Mbit.
>
> --
> Esben

Kan man få kortlæsere til USB 2? - for kameraene understøtter i hvert fald
ikke denne nye standart!

Benjamin

Fra : Esben

Dato : 09-06-02 00:23

> [...]
> winXP

> Kan man få kortlæsere til USB 2? - for kameraene understøtter i hvert fald

Nogen gør da - fx. HP 612, 715 og 812. Men hvis ikke der findes kortlæsere til USB 2 endnu, så kommer de garanteret snart.

--
Esben

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-06-02 00:40

Esben wrote:

> Nogen gør da - fx. HP 612, 715 og 812. Men hvis ikke der findes
> kortlæsere til USB 2 endnu, så kommer de garanteret snart.

Og så skal alle hukommelseskortne og microdiskne også bare lige blive så
hurtige, at de kan følge med overførselskapasiteten.

Fra : Esben

Dato : 09-06-02 01:05

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse news:3D0295AA.5C5BA43A@niels-ebbesen.net...

> Og så skal alle hukommelseskortne og microdiskne også bare lige blive så
> hurtige, at de kan følge med overførselskapasiteten.

Og harddiskene.

--
Esben