Lydløs Vand Pumpe
Fra : Danez

Dato : 08-06-02 14:18

Hej,

Hvilken vandpumpe skal jeg vælge, hvis den skal være pålidelig og støjsvag
(400+ L/Min).
Det med at den skal være støjsvag er en meget vigtig faktor.

Mvh,
Danez

Fra : Steen Suder

Dato : 08-06-02 14:52

On Sat, 08 Jun 2002 15:18:21 +0200, Danez wrote:

> Hej,
>
> Hvilken vandpumpe skal jeg vælge, hvis den skal være pålidelig og
> støjsvag (400+ L/Min).
> Det med at den skal være støjsvag er en meget vigtig faktor.

En Eheim.

­-
Steen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 09-06-02 22:54

"Danez" <webmaster@danez.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Hvilken vandpumpe skal jeg vælge, hvis den skal være pålidelig og støjsvag
> (400+ L/Min).
> Det med at den skal være støjsvag er en meget vigtig faktor.

Ingen tvivl, der skal en Eheim til.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-06-02 00:50

> Ingen tvivl, der skal en Eheim til.
>
> --
> With many Thanks
>
> Soren ' Disky ' Reinke

Eller en Grundfos cirkulationspumpe (rustfri), den siger slet ingenting. Og
den varmer vandet med hele sit strømforbrug, som dog er beskedent.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Steen Suder

Dato : 19-06-02 10:39

On Mon, 10 Jun 2002 01:50:19 +0200, Preben Riis Sørensen wrote:

> Eller en Grundfos cirkulationspumpe (rustfri), den siger slet ingenting.
> Og den varmer vandet med hele sit strømforbrug, som dog er beskedent. --

En cirkulationspumpe af den type du nævner er som regel ikke optimal til
akvariebrug.

Det er fordi den er beregnet til at sidde i et lukket system som f.eks.
radiatorsystemet i et hus. Derfor har den som regel ikke nogen løftehøjde
af betydning. Dog er der enkelte modeller, der er bedre end andre, men
hvilke ved jeg ikke specifikt.

--
Steen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-06-02 23:34

> [...]
> radiatorsystemet i et hus. Derfor har den som regel ikke nogen løftehøjde
> af betydning. Dog er der enkelte modeller, der er bedre end andre, men

Har selv brugt dem i flere år. Jo, de løfter rigeligt til akvariebrug, men
som allerede nævnt, må de slet ikke få undertryk på sugesiden.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen