Er det kablet ?
Fra : Søren Larsen

Dato : 08-06-02 12:29

Hjemmenetværk mellem en maskine med ME og XP,
Har prøvet at pinge begge netkort lokalt og ok men ved ping af den anden
maskine fås time out. Er det så kablet der er problemet eller kan det være
noget andet også ?

Fra : thomas schreiber

Dato : 08-06-02 13:40

Måske du skulle skrive lidt om hvad det er for et netværk, hvad ip'er du
bruger og om du kører gennem router, eller direkte mellem pc'erne. .o)

--

blabla...
Thomas Schreiber

Fra : Søren Larsen

Dato : 08-06-02 14:05

Ja der er ingen hub eller switch og kablet er den rigtig slags, og der har
tidligere været forbindelse.

Fra : Kent Friis

Dato : 08-06-02 16:56

Den Sat, 8 Jun 2002 15:05:24 +0200 skrev Søren Larsen:
>Ja der er ingen hub eller switch og kablet er den rigtig slags, og der har
>tidligere været forbindelse.

Så er det jo nemt nok: Hvad har du ændret?

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a

Fra : Kim Monberg

Dato : 10-06-02 01:12

Først ville jeg nok lige checke link forbindelsen på dioden, om den
overhovedet kommer igang.
Derefter om der er nogen form for aktivitet på dioden.
Hvis der ikke er link eller aktivitet, kan vi vel forudsætte at kablet ikke
virker.

--
Mvh:
Monberg PC Trading

Fra : Mith

Dato : 11-06-02 10:52

Har du en firewall installeret på maskinerne??

Mith

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 12-06-02 17:46

> "Søren Larsen" <poulchri@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> anden maskine fås time out. Er det så kablet der er problemet eller
kan det være noget andet også ?

Når du ikke har hub eller switch, så: Det er vel et krydset kabel ?

Har det været for meget i klemme i døren ?

Det havde vi meget bøvl med på min tidligere arbejdsplads.

Carsten Nielsen

Fra : Søren Larsen

Dato : 12-06-02 20:24

Ja problet er løst, det var kablet.