Telia ADSL
Fra : Michael Ravn

Dato : 08-06-02 10:45

Er der nogen med erfaringer med Telia ADSL?
Michael Ravn

Fra : Allan Joergensen

Dato : 08-06-02 16:41

Michael Ravn <mravn@imageREMOVE.dk> wrote:

> Er der nogen med erfaringer med Telia ADSL?

Nogle specielle erfaringer du leder efter?

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Verrrry interrrresting...und verrry shtupid!" - Arte Johnson

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-06-02 17:50

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> wrote in message

> Nogle specielle erfaringer du leder efter?

F.eks performance + stabilitet + support....

--
Mvh Henrik.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 08-06-02 20:00

Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> wrote:

> F.eks performance + stabilitet + support....

Performance er god, i hvert fald på min testforbindelse. Stabiliteten
fejler heller ikke noget og support ved jeg ikke.

Alle tre ting bliver stadig testet.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Soon we'll be sliding down the razor blade of life..." o/` o/`

Fra : Preben Kvist

Dato : 09-06-02 17:13

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at vide om man kan sætte flere maskiner til at dele
ADSL fra Telia ?

Man bliver vel kun tildelt én IP, men hvis man sætter en router eller server
til at fordele virker det så ?

Det andet jeg gerne vil vide er den omtrentlige leveringsdato på en
forbindelse i København SV. Men det kan du vel ikke svare på.

Med venlig hilsen

Preben Kvist

Fra : Søren Lundfald

Dato : 09-06-02 18:19

"Preben Kvist" <newsreader@kvist.net> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne godt tænke mig at vide om man kan sætte flere maskiner til at
dele
> ADSL fra Telia ?

Ikke umiddelbart, men det kan jo godt tænkes at Telia ADSL på et tidspunkt
kommer med samme løsning som StofaNet familieløsning (op til 5 pc'er på 1
forbindelse)

> Man bliver vel kun tildelt én IP, men hvis man sætter en router eller
server
> til at fordele virker det så ?

Ja

> Det andet jeg gerne vil vide er den omtrentlige leveringsdato på en
> forbindelse i København SV. Men det kan du vel ikke svare på.

Der skal du nok have fat i Telia
Søren Lundfald

At a bus station the bus stops
At the train station the train stops
At my work I have a workstation

Fra : Svend

Dato : 09-06-02 23:17

"Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> wrote in message

> Der skal du nok have fat i Telia

Ved du om det er en offentlig ip man får, og hvilke protokoller de i givet
fald bruger ? ip/pppoe ?

På forhånd tak
--
Svend.

Fra : Kåre Tyroll

Dato : 09-06-02 23:54

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> Ved du om det er en offentlig ip man får, og hvilke protokoller de i givet
> fald bruger ? ip/pppoe ?

Det er i hvert fald en offentlig ip, så meget ved jeg da (ellers er jeg HELT
afmarcheret).
Men derudover ved jeg faktisk ikke. Det kunne være blæret hvis det var
PPPOE... så har XP en dejlig indbygget feature...

Forresten er den nuværende planmæssige leveringdato vistnok August!? Jeg er
ikke helt sikker... Men ring til Telia for at få et præcist svar (det bliver
nok ændret for hver gang du ringer, men så ved du da i det mindste LIDT)

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll

Fra : Allan Joergensen

Dato : 10-06-02 09:49

Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Ved du om det er en offentlig ip man får, og hvilke protokoller de i givet
> fald bruger ? ip/pppoe ?

Ja, man får en offentlig IP og der anvendes DHCP (der er tale om et
bridged netværk, for at undgå yderligere diskution).

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"I'm in charge of spleens and small intestines." -- BJ

Fra : Svend

Dato : 13-06-02 21:15

> Ja, man får en offentlig IP og der anvendes DHCP (der er tale om et
> bridged netværk, for at undgå yderligere diskution).

Kan man bruge en alm ethernet router ?

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 13-06-02 22:32

On Thu, 13 Jun 2002 22:14:43 +0200, "Svend" <2@lazy.dk> wrote:

>Kan man bruge en alm ethernet router ?

Ja, forudsat at den kan konfigureres til at få en IP-adresse på
ydersiden ved hjælp af DHCP.

Men det supporteres naturligvis ikke, forstås.

/Jarlskov

Fra : Svend

Dato : 14-06-02 18:11

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> wrote in message

> Ja, forudsat at den kan konfigureres til at få en IP-adresse på
> ydersiden ved hjælp af DHCP.
>
> Men det supporteres naturligvis ikke, forstås.

Nej det er jo lidt farligt, med tdc bredbånd i tankerne, er det med routere
og dhcp ikke nogen selvfølge.

Jeg har en zywall 1 jeg gerne vil sætte på, er der nogen der har testet det
mod telia ?

--
Svend

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 16-06-02 19:23

On Fri, 14 Jun 2002 10:11:02 -0700, "Svend" <2@lazy.dk> wrote:

>Nej det er jo lidt farligt, med tdc bredbånd i tankerne, er det med routere
>og dhcp ikke nogen selvfølge.

Jeg forstår ikke hvad du mener.

>Jeg har en zywall 1 jeg gerne vil sætte på, er der nogen der har testet det
>mod telia ?

Nej, det er der højst sandsynligt ikke, men så længe den kan få
tildelt sin IP-adresse på ydersiden med DHCP kan jeg ikke se nogen
problemer.

/Jarlskov

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-06-02 19:55

On Sun, 16 Jun 2002 20:22:59 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>Jeg forstår ikke hvad du mener.

Mange TDC ADSL BB kunder har haft problemmer med at fastholde en IP i
over en time når de bruger router, der kan køre DHCP klient på WAN
siden, sådan som den skal kunne med BB. Hvis de samme kunder smider en
computer på, så er der ikke noget problem.
Problemmet er genskablelig, og flere router fra flere fabrikater er
omfattet af problemmet.

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.