MS Windows
briani 27239
Installation af Windows XP efter 29. maj
Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-06-02 10:07

Er der nogen, der har prøvet at (gen)installere Windows XP efter den
29. maj i år og har det givet anledning til nogen problemer eller
mærkværdigheder.

Der er nemlig nogle certifikater, der udløber netop den 29. maj.
(NT5.cat og NT5inf.cat)

Der står lidt om det her (på tysk)
http://news.winhelpline.info/index.php?show=singlenews&id=3453

Det fremgår ikke helt klart om det giver problemer eller om det er uden
betydning.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Hans

Dato : 08-06-02 14:45

> Er der nogen, der har prøvet at (gen)installere Windows XP efter den
> 29. maj i år og har det givet anledning til nogen problemer eller
> mærkværdigheder.

Jeg installerede en XP Pro i går - Ingen problemer.

mvh
Hans

Fra : Frontier

Dato : 08-06-02 20:02

Hejsa

On Sat, 8 Jun 2002 15:45:17 +0200, "Hans" <fast@2night.d.k> wrote:

>"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

Lyder som om du har en beta...(de er generelt tidslåste for at undgå
at de bliver brugt som piratkopier etc)

/Frontier

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-06-02 21:18

Frontier <spameater@trashcan.dk> skrev:

> Lyder som om du har en beta...(de er generelt tidslåste for at undgå
> at de bliver brugt som piratkopier etc)

Nope. Hvis du ser linket er det bla fuldt ud lovlige corporate udgaver
af XP Pro og vidst også visse XP home udgaver, der har certifikater,
der udløber.
Prøv at søg efter din egen NT5.cat og kig på certifikatet.
(Højreklik på filen og vælg Properties, fanebladet Digital Signatures,
Details, View Certificate.)

Umiddelbart lyder det som om problemerne skulle give sig udslag i fejl
i drivercertificeringen af de drivere, der følger med XP samt, at det
skulle være nødvendigt at tilbagedatere sin maskine til før 29. maj
under installationen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Hans

Dato : 09-06-02 01:11

> [...]
> i drivercertificeringen af de drivere, der følger med XP samt, at det
> skulle være nødvendigt at tilbagedatere sin maskine til før 29. maj

Du har ikke "gravet dybt nok" i egenskaberne, for så ville du have fundet ud
af at det overordnede certifikat først udløber engang i 2005.

Hvem ved hvilken Windows vi kører med til den tid

mvh Hans

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 09-06-02 09:43

"Hans" <fast@2night.d.k> skrev:

> Du har ikke "gravet dybt nok" i egenskaberne, for så ville du have
> fundet ud af at det overordnede certifikat først udløber engang i
> 2005.

Det har jeg nu og her udløber det den 7/1/2004.

Det er dog slet ikke det, der er interessant, men derimod om der er
nogen, der har oplevet installationsproblemer efter den pågældende dato
som nævnt i subject. Det er der tilsyneladende nogen af deltagerne i
dne tyske tråd, der har oplevet.

--
Morten http://miljokemi.dk