Tabbi - update (3. forsøg)
Fra : Katrine Nederby

Dato : 08-06-02 02:16

Hej alle.

I onsdags (Grundlovsdag) forsøgte jeg at sende et indlæg om Tabbi, men først
ville Outlook overhovedet ikke sende, og da jeg så sendte via Kandu
forsvandt hele molevitten sporløst. Men kender jeg Kandu ret, kan indlægget
dukke op igen når som helst; -Og så må i altså undskylde, at i får næsten
samme historie to gange

Tabbi måtte som bekendt steriliseres hos vagtdyrlægen i søndags pga. en grim
livmoderbetændelse *snøft*, og jeg fik hende hjem igen mandag formiddag. Hun
var stadig lidt groggy, men både spiste og gik på bakken. Jeg havde det ad
h. til med at forlade hende for at tage på arbejde. Dyrlægen havde sagt god
for, at jeg kunne tage hjemmefra, men alligevel.Hun ville jo så gerne ligge
og sove på mig

Det lykkedes mig at tage et par timer tidligere fri, men da jeg kom hjem
havde lille Tabbi det ikke spor godt. Hun ville hverken spise eller drikke,
men gik dog lidt rundt. Meget lidt! -Lå ellers bare i min seng. Hele natten
vågnede jeg ca. en gang hver halve time for at se til hende. Hun sov ved
siden af mig, men fortrak i løbet af natten til under sengen, hvor hun
ellers aldrig ligger.
Tirsdag morgen gav jeg hende som det første det smertestillende, som dylægen
havde ordineret (½ tabl. Romefen 10 mg). Efter en time begyndte hun at gå
rundt og drak så en hel masse vand *pyh* Så jeg er ret sikker på, hun har
haft ondt. Jeg styrtede ned for at købe en masse katte-lækkerier og tilbød
hende så en portion tun, og det gled heldigvis ned *S*. Samme eftermiddag
talte jeg med min egen dyrlæge for at høre, om hun måtte få mere
smertestillende samme aften - hvis hun igen var meget sløj, men dosis måtte
under ingen omstændigheder overskrides. Heldigvis stod det ikke så slemt til
tirsdag aften. Hun kom mig halvvejs i møde sammen med de andre katte, da jeg
kom hjem. Dvs. hun lagde sig midt på stuegulvet og blev liggende der, indtil
jeg satte mig i sofaen. Så lagde hun sig i sofahjørnet, hvor hun blev
liggende da jeg gik i seng og helt indtil onsdag morgen. Hun var igen ikke
spor interesseret i hverken vådt eller tørt.

Da jeg nussede hende godmorgen onsdag strakte hun sig lidt og begyndte at
spinde (sikken dejlig lyd *S*), og så kogte jeg kulmule fileter til alle
misserne. Så snart det begyndte at lugte af fisk styrtede de alle sammen
incl. Tabbi ud til "foderpladsen" i køkkenet, men Tabbi var til min store
overraskelse ikke spor interesseret i at smage. Jeg tilbød hende lidt
kylling i stedet, og det var straks meget mere interessant. I løbet af dagen
/aftenen spiste hun både dåsemad og tørkost. Det store klatremiljø i stuen
fik en ordentlig omgang, og hun lagde sig til at sove i toppen.
I går begyndte hun igen at ville lege om end lidt forsigtigt og i dag beder
hun igen selv om at blive løftet (stiller sig på bagbenene op ad mig) og
slæbt rundt på (hun elsker at ligge på éns arm). Alt i alt er hun ved at
være sig selv igen. Og er også meget mere vågen, for hold da op, hvor har
hun sovet meget.
Hun vasker selvfølgelig maven en del, men ellers rører hun ikke trådene
(endnu i hvert fald), så kraven har vi ikke haft brug for. Den har derimod
fungeret som et nyt spændende legetøj for især raslemus-fanatikerne, Sofus
og Afrodite. Den er lavet af klar plast, og når jeg stiller den som en
lampeskærm på gulvet og dumper en mus ned i den, kan de to bruge et stykke
tid på at finde ud af, hvordan man får musen op igen *G* Så er de 15 kr. da
ikke helt spildt

Jeg har nu bygget lidt om på hjemmesiden og bl.a samlet alle kattene under
"kastrater". Det giver vist et lidt bedre overblik over dem end før, hvor
Freja og Afrodite "gemte sig" lidt; -Og så er det planen, at jeg også vil
skrive lidt mere "personligt" om dem i stedet for bare historien om, hvordan
jeg fik dem.
(Og undskyld reklamerne (synes selv, de er sk.. irriterende), men jeg har
endnu ikke fået taget mig sammen til at finde ud af, hvordan man laver en
hjemmeside "rigtigt").

Mange hilsner
Katrine, som -juhuuuu jubiiiiiii- nu har 14 dages ferie foran sig. Spørg
liiiige om vi skal hygge os... *S*
http://pandoras_burmese.tripod.com

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-06-02 07:55

Hej Katrine
hvor er det skønt at Tabby er ved at være sig selv igen,
det er en hård omgang for sådan et lille pus.

hmm.. 14 dages ferie, gætter på at kattene har dømt
24x14 kæl, dejligt
--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-06-02 10:07

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> writes:

> [...]
> dukke op igen når som helst; -Og så må i altså undskylde, at i får næsten

Skidt..

Bare så dejligt at høre at Tabbi nu har det godt igen..;-D
Ikke nemt at være katteslave når en af mitterne ikke har det så godt.

> Mange hilsner
> Katrine, som -juhuuuu jubiiiiiii- nu har 14 dages ferie foran sig. Spørg
> liiiige om vi skal hygge os... *S*
> http://pandoras_burmese.tripod.com

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 08-06-02 11:25

-- Det lyder godt nok til at have været en slem omgang. Godt at hun nu er
sig selv igen.
Jeg har prøvet at gå ind på din hjemmeside, men uden held.
Er der noget gsalt med linket?
Vibeke L

Fra : Katrine Nederby

Dato : 09-06-02 03:47

"V.Lerche & S.Andersen" skrev:

> Jeg har prøvet at gå ind på din hjemmeside, men uden held.
> Er der noget gsalt med linket?

-Nej, det skulle fungerer. Men jeg har kendskab til et par stykker mere, der
desværre heller ikke kan komme ind. Måske er det fordi adressen indeholder
en _ (en tåbelig idé *G*), men jeg ved det ikke......-Kan desværre ikke
hjælpe.

Mange hilsner
Katrine

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 08-06-02 09:49

Åh Katrine - kan forestille mig hvordan det har været de første dage
Men hvor er det godt at høre at Tabbi, er ved at være helt på dupperne igen
*S*
Mange nus til hele banden og ekstra til Tabbi *S*

Knus & tanker fra
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-06-02 12:48

Hej Katrine - og Tabbi..

Stakkels lille pige, det har da ikke været spor sjovt..
Godt at hun har det bedre.

--
Knus fra Ann R, medfølende spin og trøstende slik i panden fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Kate

Dato : 08-06-02 14:41

Puha, Katrine

Det lyder som om det har været en drøj omgang for stakkel Tabbi. Jeg er
da glaf dor at høre at hun har det godt igen.
Jeg kan ikke helt huske hvor slemt det var for Sofie da hun blev
"nødsteriliseret" på samme grundlag som Tabbi, men Sofie kunne slet
ikke lade sine sting være. Det er da godt Tabbi er mere fornuftig
Fortsat god bedring til Tabbi.

Kate

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 08-06-02 15:46

Hvor er det dejligt at høre at Tabbi har det godt igen.....

God ferie

--
Camilla Christiansen

www.snabe.dk/camilla
Du må gerne skrive en hilsen i gæstebogen

Fra : Trine Piltoft

Dato : 08-06-02 15:58

Ja, det er skisme hårdt at se på når vores små pus ikke har det godt -
man kan blive helt fortvivlet, men heldigvis er hun nu i bedring, og
det er jo bare lykken :0)
Om et par dage er hun sikkert fuldstændig ovenpå igen.

Hilsen Trine P.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 08-06-02 21:20

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> wrote in message

> (Og undskyld reklamerne (synes selv, de er sk.. irriterende), men jeg har
> endnu ikke fået taget mig sammen til at finde ud af, hvordan man laver en
> hjemmeside "rigtigt").

Hej Katrine.

Tripod er en god gratis host og du skal ikke være ked af "ikke at kunne lave
en hjemmeside rigtigt"

Det du KAN gøre er at sætte følgende ind på alle dine sider:

</head>
<noscript>
</noscript>

Det "må" man selvfølgelig ikke for Tripod, men jeg har nu haft flere sider
hos dem hvor det har fungeret glimrende og de har ikke "opdaget" det endnu
*G*

Det skal altså stå i toppen lige hvor </head> og <body.....> møder hinanden

Hvis du har lavet siderne i Tripod's Pagebuilder burde du stadig kunne åbne
dem i FileManageren hvor der er en "edit". Det er ikke spor "giftigt" du kan
bare cut-and-paste den ovenstående kode ind på siderne, trykke save og
vupti: Ingen banner.

Du kan se det virke lige her: http://trekkiegrrrl.tripod.com/wwp1.htm

Har du brug for mere hjælp i den anledning er du velkommen til at skrive til
mig

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-06-02 00:56

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

> Det "må" man selvfølgelig ikke for Tripod, men jeg har nu haft flere sider
> hos dem hvor det har fungeret glimrende og de har ikke "opdaget" det endnu
> *G*

Rent bortset fra det umoralske i at gøre det...
skulle i jo nok lige tænke over at de reklamer giver jer mulighed for
at have en hjemmeside uden at skulle betale et antal kr/$ for det...

> Du kan se det virke lige her: http://trekkiegrrrl.tripod.com/wwp1.htm

Aha en worms-fan *ggg*

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 09-06-02 22:52

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message

> Rent bortset fra det umoralske i at gøre det...
> skulle i jo nok lige tænke over at de reklamer giver jer mulighed for
> at have en hjemmeside uden at skulle betale et antal kr/$ for det...

Joeh selvfølgeligt, men helt ærligt har de reklamer nu ikke megen effekt ud
over det rent irriterende. Selvfølgelig betaler div. firmaer for at have dem
vist og alt det der men... det var bare en måde at gøre det på. Så må det
være op til folks egen moral hvad de vil, ikk'? Faktisk har jeg IKKE
fjernet reklamerne fra den anden "halvdel" af den side
(http://trekkiegrrrl.tripod.com/graphicrealm.htm) så der er balance i
regnskabet - grafiksiden har nemlig mange flere hits end Worms

> Aha en worms-fan *ggg*

Osse i DEN grad *G* - hvis du (eller andre) skulle forvilde sig ind på
WormNet hedder jeg CheezeDoodle der... (jo jeg ELSKER ostepop)

Hilsen
Lisbeth

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-06-02 00:55

> Osse i DEN grad *G* - hvis du (eller andre) skulle forvilde sig ind på
> WormNet hedder jeg CheezeDoodle der... (jo jeg ELSKER ostepop)

Øhh jeg kommer ikke så fine steder, for så god er jeg heller ikke til
det..;-(
Men det er helt bestemt et sjovt spil, især multiplayerdelen..*gg*

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 10-06-02 10:46

> Øhh jeg kommer ikke så fine steder, for så god er jeg heller ikke til
> det..;-(
> Men det er helt bestemt et sjovt spil, især multiplayerdelen..*gg*

Altså, Henrik... Det er da ingen undskyldning at man ikke er god til det
*G* Hvordan skulle man kunne blive godt til det hvis man ikke øvede sig
mod os der er RIGTIGT godt

Multiplayerdelen er først RIGTIG sjov når man har prøvet den online - og
jeg er altid flink ved begyndere *GGG*

Hmm... Det var ikke dig der var "Ian" i går, vel? Nej...du ville ikke
stikke af fra et godt spil... vel?

Hilsen
Lisbeth (A.k.a. CheezeDoodle )

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-06-02 23:05

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

> Altså, Henrik... Det er da ingen undskyldning at man ikke er god til det
> *G* Hvordan skulle man kunne blive godt til det hvis man ikke øvede sig
> mod os der er RIGTIGT godt

Det ville jo alligevel vare længe før jeg kom så højt i point at jeg
kunne få lammetæv af dig...*gg*

> Multiplayerdelen er først RIGTIG sjov når man har prøvet den online - og
> jeg er altid flink ved begyndere *GGG*

Jaja...bagefter må de gerne låne en lommeklud til at tørre øjnene med ik..

> Hmm... Det var ikke dig der var "Ian" i går, vel? Nej...du ville ikke
> stikke af fra et godt spil... vel?

nej jeg spillede ikke worms i går, men Oddworld Abes exxodus, fordi
jeg lige har lagt sidste hånd på en komplet løsning til den..