mhz på bundkort
Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 08-06-02 01:23

Hej Gruppe
En begynder spørger.Har et Asus MB A7A266 512 MB DDR. ram.
Mener den skulle kører 200MHZ på MB med Bus i front. Kan jeg se nogen steder
om den gør det. Og er det noget jeg kan justere hvis der er andre
muligheder.

Mogens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-06-02 02:36

Mogens Holm-Andersen wrote:

> En begynder spørger.Har et Asus MB A7A266 512 MB DDR. ram.
> Mener den skulle kører 200MHZ på MB med Bus i front.

De 200MHz er et PR-stunt. I virkeligheden er FSB'ens frekvens 100MHz. DDR
RAM er nemlig dobbelt så effektivt som det gamle almindelige PC100 RAM.
(kort fortalt)

> Kan jeg se
> nogen steder om den gør det. Og er det noget jeg kan justere hvis
> der er andre muligheder.

Nu kender jeg ikke noget til bundkortet, men det skulle forbavse mig meget,
hvis det _ikke_ står i bundkortets manual.
Jeg vil tro du kan se/indstille det i BIOS'en.

Du kan se flere tekniske oplysninger inde fra Windows med WCPUID
http://www2.tky.3web.ne.jp/~nrklv/soft/wcpu30g.exe

--
Lars

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 08-06-02 10:18

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg vil tro du kan se/indstille det i BIOS'en.
>
> Du kan se flere tekniske oplysninger inde fra Windows med WCPUID

Hej Lars

Tak for hjælpen, det var et snedigt lille program, som besvarede alle mine
spørgsmål.

Mogens