Hjælp..
Fra : Nicolai

Dato : 08-06-02 00:14

Hej gruppe.

Jeg ved ikke om denne gruppe er det rette sted, men hvis jeg skal finde ud
af hvem min far, hvad skal jeg så gøre. Jeg har kun hans fornavn. Er der et
sted, hvor jeg kan finde hans navn, personnummer og lign.

Det jeg søger er, om jeg har søskende, hvem min far er, hvor han bor og
lign. Nogle der kan hjælpe med dette. Har kigget på mange
slægtsforskningssider, men det er jo ikke helt det samme som jeg søger.

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi

Fra : Arne Eckmann

Dato : 08-06-02 01:15

On Sat, 8 Jun 2002 01:13:51 +0200, "Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote:

>Jeg ved ikke om denne gruppe er det rette sted, men hvis jeg skal finde ud
>af hvem min far, hvad skal jeg så gøre. Jeg har kun hans fornavn. Er der et
>sted, hvor jeg kan finde hans navn, personnummer og lign.

Nej denne gruppe er ikke den rette til at søge - formentlig -
nulevende personer i. Den slægtsforskning vi beskæftiger os med her,
retter sig hovedsageligt længere bagud i tiden. De kilder vi
hovedsageligt beskæftiger os med, er omkring 100 år gamle og ældre.

Efter min mening kan du bruge to mulige fremgangsmåder, til at få
oplyst, hvem der er din far.

Hvis du er myndig, har du ret til at få oplyst, hvem dine forældre er.
Men, hvis du er umyndig kræves der formentlig tilladelse fra den der
har forældremyndigheden.

1. Prøv at henvende dig til den kirke/præst, hvor du i sin tid selv
blev døbt, og bed om at få oplyst, hvem der er din far.

2. Prøv at henvende dig til enten Civilretsdirektoratet eller til
statsamtet, og bed om at få oplyst, hvem der er din far.

Hvis din far, af en eller anden årsag er ukendt for myndighederne,
findes der - såvidt jeg ved - en forening, der beskæftiger sig med at
finde frem til "ukendte" forældre. Jeg kender desværre ikke
foreningens navn og adresse, men mon ikke du kan finde frem til dette
ved at søge på internettet med Google.

med venlig hilsen
Arne

Fra : BØRGE ASKHOLM

Dato : 09-06-02 03:39

"Arne Eckmann" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> finde frem til "ukendte" forældre. Jeg kender desværre ikke
> foreningens navn og adresse, men mon ikke du kan finde frem til dette

Blot en kommentar til Arnes udmærkede forslag: Frelsens Hær er vist en
mulighed. Prøv den.

Venlig hilsen

Børge

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 08-06-02 13:19

the must include the directory where you installed the HTK tools in your path

/tb

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 12-06-02 02:27

Du skal prøve at kontakt kirkekontoret i det sogn du er født, og bed om at
få en afskrift af Ministerialbogen, det er nemlig ikke sikkert der står det
samme der, som på din dåbsattest, så vil du få de eventuelle rettelser der
kan være forekommet hvis din dåbsattest er ændret siden din fødsel (har selv
gjort forsøget med held, der var stor forskel)

Der kan ligge en fadderskabssag som du kan søge akt-indsigt i, den ligger
enten i Statsamtet eller på et af Landsarkiverne alt efter hvor gammel du
er, men ring til Statsamtet og spørg om de har fadderskabssager liggende fra
dit fødselsår og et par år frem, de kan fortælle dig hvor den er, hvis der
eksisterer en.
Jeg har selv for nogle måneder siden fra LAV. modtaget samtlige kopier af
Fadderskabssag og Adoptionssag angående mig selv, de var meget hjælpsomme og
der var ingen problemer.

Du skal være myndig for at indhente oplysningerne.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen