Unik nummer
Fra : Ravn

Dato : 07-06-02 23:13

Hvordan kan jeg få et unik nummer fra en hjemmeside. Jeg skal bruge det som
ordrenummer, så det skal være helt sikkert, at ingen anden kan få tildelt
det samme nummer. Er der en eller anden funktion i javascript som kan
returnere tilfældig tal. Hvis det er, så kun jeg bruge det til forlængelse
af dato-tid.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-06-02 23:36

Ravn skrev:

> [...]
>det samme nummer. Er der en eller anden funktion i javascript som kan
>returnere tilfældig tal. Hvis det er, så kun jeg bruge det til forlængelse

Hvis det skal være HELT sikkert, at en anden ikke kan få tallet, så er
et tilfældigt nummer en dårlig idé. Det smarteste vil da også være at
lave ordrenumrene i rækkeføle. Start med 1000 f.eks, så ordrenumrene
blot kommer til at hedde 1001, 1002, 1003 osv...

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! Skriv for mere info.

Fra : Ravn

Dato : 08-06-02 11:06

Hvor kan jeg så gemme det sidste anvendte ordrenummer, og vil det så være
sikkert at det er det sidst anvendte nummer + 1, når den næste køber, skal
have ordrenummer.

Hilsen
Ravn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-06-02 12:58

Ravn skrev:

>Hvor kan jeg så gemme det sidste anvendte ordrenummer, og vil det så være
>sikkert at det er det sidst anvendte nummer + 1, når den næste køber, skal
>have ordrenummer.

Du skal ind og lave noget serverside-programmering. F.eks. CGI/Perl,
ASP eller PHP - der findes grupper der handler om dette, prøv i disse.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-06-02 09:44