Mørk urin
Fra : Louise Viborg

Dato : 07-06-02 22:51

Hej alle!

Vi har plastik over vores seng, fordi vores fertile katte er slemme til
at tisse i sengen. Så her idag, var der en der havde tisset på
plastikket, og urinen var helt mørk i det. Er der nogen der kender noget
til sådan noget? Jeg ved ikke hvem det har været, men det var ihvert
fald ikke vores hankat. Man kan altid lugte hvis det er ham *G*

Mvh.
Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-06-02 23:15

in article 2952853ebe18941e970b28433fafe2b2.97085@mygate.mailgate.org,
Louise Viborg at shunozahra@rodsen.dk wrote on 07/06/02 23:51:

> [...]
> til sådan noget? Jeg ved ikke hvem det har været, men det var ihvert
> fald ikke vores hankat. Man kan altid lugte hvis det er ham *G*

Jeg er i gættehjørnet idag
Nu har det jo været ret varmt de seneste dage. Hos os mennesker er det sådan
at når vi fordamper meget væske (p.g.a. varme, f.eks), så bliver der mindre
der skal ud via urinen. Affaldsstofferne er dog samme mængde som altid og da
det er dem og ikke vandet der giver farven - bliver urinen mørkere. Det er
en af de måder man kan konstatere at en person ikke drikker helt nok.
Og da katte tilsyneladende ikke fysiologisk er _så_ meget anderledes end os
- kunne jeg jo gætte på, at grunden er det samme. Altså at mis har drukket
en anelse for lidt i varmen?
Ellers kunne man, hvis man skal være mere dramatisk, gætte på blod - eller
noget med leveren... men hvis katten virker OK, ville jeg i første omgang
overveje det med væsken. Og hvis det fortsætter eller katten virker syg
selvfølgelig spørge dyrlægen til råds.
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Louise Viborg

Dato : 07-06-02 23:27

Hej Ann!
Det lyder da meget realistisk!
Det første jeg gjorde, var at kalde på Jakob, for at høre om han syntes
det
så rødt ud, for jeg var jo bange for at det var urin, men vi synes begge
at det bare var en del mørkere end det plejer at være. Men jeg holder
selvfølgelig et
vågent øje med dem alle 3