RAM problem på Asus A7V333 bundkort
Fra : Jesper Johnsen Peder~

Dato : 07-06-02 21:06

Hej,

Håber nogen kan hjælpe mig!
Når jeg installerer to 256MB DDR-RAM moduler i DIMM socket 1 og 2 på mit
Asus A7V333 bundkort, kan Windows XP ikke starte op mere (blå skærm når XP
loades). Heller ikke Windows XP installationsprogrammet fungerer. Hvis jeg
så flytter det ene RAM-modul til DIMM socket 3, starter Windows XP fint, men
jeg synes ikke, det kører helt stabilt. Jeg har prøvet begge RAM-moduler
hver for sig monteret i DIMM socket 1 uden nogen problemer, så det lader til
problemet kun opstår, når begge moduler er isat samtidig. Hvad er der galt?

Jeg kører med SDRAM Configuration sat til "By SPD".
Begge RAM-moduler er af typen Samsung M368L3223DTL (PC2700).
BIOS versionsnummer 1007

mvh
Jesper

Fra : Claus S.

Dato : 07-06-02 21:31

Det behøver ikke være en ram fejl.
Det kan rent faktisk godt være et varme problem.
Jeg har selv prøvet det. Jeg var helt sikker på at det var mine ram der ikke
var i orden.
Men uanset hvad jeg prøvede, havde det ikke nogen effekt.
Men da jeg fik en anden køler, så var problemet løst. Bortset fra, at jeg nu
havde et par ram klodser i overskud

Mvh.
Claus

Fra : Gert Vest

Dato : 08-06-02 09:48

Hvis du finder ud af hvad der er galt, vil du så ikke være så venlig at
skrive det her i gruppen ?
Jeg har nemlig samme MB og Ram, men kun en klods endnu.
Er der andre hvor det kører OK ?

GV

Fra : jensen

Dato : 08-06-02 10:48

"Gert Vest" <gertvest@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du finder ud af hvad der er galt, vil du så ikke være så venlig at
> skrive det her i gruppen ?
> Jeg har nemlig samme MB og Ram, men kun en klods endnu.
> Er der andre hvor det kører OK ?

ja her køre det fint , bare med samsung pc2700 M368L223CTL-CB3 , køre lige
nu 11x166

jensen