MS Windows
briani 27239
3DMark 2000 score ?
Fra : Hagman

Dato : 07-06-02 20:07

Hejsa alle.

Jeg har lige købt en PC til diverse brug i hjemmet :)

Det er en:

Intel Pentium 4.
1,3 Ghz.
128 Ram (Rambus).
WinFast Grafikkort med 32 MB Ram.

Bundkortet er et Asus P4T-M.
Den kører i Win2000.

MEN, jeg får kun lidt under 2000 point i 3DMark2000 ???
....kan dette virklig passe ???

Håber på hjælp.

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Rasmus S

Dato : 07-06-02 20:22

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote.

> [...]
>
> Bundkortet er et Asus P4T-M.
> Den kører i Win2000.
>
> MEN, jeg får kun lidt under 2000 point i 3DMark2000 ???

128MB ram er ikke meget. 256 er standard efterhånden og har stor betydning
for performancen. Hvad er det for et grafikkort udover, at det er med 32MB.
Hvis det er et TNT kort rammer scoren nok ikke helt ved siden af.

Mvh

Rasmus

Fra : Hagman

Dato : 07-06-02 20:37

> [...]
32MB.
> Hvis det er et TNT kort rammer scoren nok ikke helt ved siden af.

Det er et WinFast 3D S325 32MB AGP m/TV-Out kort der sidder i.
....der skulle være noget TNT2 over det :)

Men, er Rambus-Ram ikke noget af de hurtigste ???

....og, kan den score på under 2000 virklig passe ???

Hagman.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-06-02 20:51

Hagman wrote:

> Det er et WinFast 3D S325 32MB AGP m/TV-Out kort der sidder i.
> ...der skulle være noget TNT2 over det :)
>
> Men, er Rambus-Ram ikke noget af de hurtigste ???

Jo... men mængden har også en del at sige. I 3dmark vil det nok alligevel
ikke have nogen særlig indflydelse på scoren.

> ...og, kan den score på under 2000 virklig passe ???

Ja, men et TNT2 er det vist meget passende. Vil du ha' mere så må du købe
dig et mere tidssvarende kort

--
Lars

Fra : Onkel

Dato : 07-06-02 20:51

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in message

> Det er et WinFast 3D S325 32MB AGP m/TV-Out kort der sidder i.
> ...der skulle være noget TNT2 over det :)
>
> Men, er Rambus-Ram ikke noget af de hurtigste ???
>
> ...og, kan den score på under 2000 virklig passe ???

Er der ikke en resultatbrowser i 3D Mark 2000?

Men grafikkortet skal skiftes hvis du skal have en højere score. Et GF3
Ti200 vil gavne eller også et GF4 MX440 hvis du vil spare lidt. Begge kort
kan købes omkring 1000,-

Desuden er en 1.3 GHz P4 ikke verdens hurtigste CPU, uden at vide det vil
jeg gætte på at den yder ringere end en 1 GHz Duron, 1 GHz PIII og 1 GHz AMD
Thunderbird. Jeg troede ellers at P4 startede ved 1.4 GHz.

Rambus er meget hurtigt ram.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 07-06-02 21:37

Onkel, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> vide det vil jeg gætte på at den yder ringere end en 1 GHz
> Duron, 1 GHz PIII og 1 GHz AMD Thunderbird. Jeg troede ellers at

Hvor kommer disse gæt fra? Synes du undervurderer P4 bare en liiiille
smule.

Fra : Onkel

Dato : 07-06-02 22:29

"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> wrote in message
> Onkel, for lige at citere noget af det du skrev i
> dk.edb.system.ms-windows:

> Hvor kommer disse gæt fra? Synes du undervurderer P4 bare en liiiille
> smule.

Ok da, en lille undervudering.

Vi skal op på en 1.2 GHz Duron for at den slår en 1.5 Ghz P4
http://www.tomshardware.com/cpu/01q4/011116/duron1200-12.html

Men en P4, de starter da ved 1.4 GHz, mon ikke det er en P3

Så må vi stope med at spamme den her gruppe

Fra : Onkel

Dato : 07-06-02 20:53

Vi er også i en forkert gruppe, spørgsmålet burde stilles i
dk.edb.hardware.grafikkort

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 07-06-02 21:01

> Hejsa alle.
>
> Jeg har lige købt en PC til diverse brug i hjemmet :)
>
> Det er en:
>
> Intel Pentium 4.
> 1,3 Ghz.
> 128 Ram (Rambus).
> WinFast Grafikkort med 32 MB Ram.
>
> Bundkortet er et Asus P4T-M.
> Den kører i Win2000.
>
> MEN, jeg får kun lidt under 2000 point i 3DMark2000 ???
> ...kan dette virklig passe ???
>
> Håber på hjælp.
>

> Med venlig hilsen,
> Hagman.

Jeg vil også mene du kan få en højrere score. Har du installeret nVidia´s
detonator driver? Ellers så gør det. Det er mit bedste bud. 128 ram burde
være rigeligt! 3DMark er mere afhængig af et godt grafikkort end meget ram,
så jeg tvivler på det er det!

Jakob

Fra : Hagman

Dato : 07-06-02 23:03

Hvor hurtige er Rambus Ram iforhold til SD og DDR ???

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-06-02 23:51

Hagman wrote:
> Hvor hurtige er Rambus Ram iforhold til SD og DDR ???

Prøv hellere at spørge om det i et helt nyt indlæg i news:dk.edb.hardware
....og lad være med at ændre titlen nå du poster inde i en tråd.
Bare lige for at holde tingene lidt adskildt

--
Lars

Fra : Hagman

Dato : 08-06-02 09:39

> [...]
> ...og lad være med at ændre titlen nå du poster inde i en tråd.
> Bare lige for at holde tingene lidt adskildt

Jeg undskylder :)