Alger igen igen
Fra : JS

Dato : 07-06-02 19:39

Jeg har to spørgsmål:

- Jeg vil gerne rense de små sorte sten jeg har liggende i bunden af
akvariet for grønne alger. Hvordan får jeg mest effektivt bugt med algerne?.

- På en bredbladet lysegrøn plante (kan ikke huske navnet) er der begyndt at
vokse små mikro tynde vækster. Det ligner næsten nye små planter. De er
kommet i løbet af få dage. Hvad kan det være?. og hvordan kommer man af med
dem?.

Fra : Benjamin Graugaard N~

Dato : 08-06-02 23:22

Hej JS

De aflange vækster er trådalger. Prøv med en sugemalle, de kan gøre
underværker. Du kan hjælpe den på vej ved at rense stenene mekanisk, f.eks.
med en grydesvamp under den varme hane. Der er sikkert andre der kan give
råd. Men sådan gør jeg altså...

Benjamin