Telias (manglende) dækning
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-06-02 19:18

Hmm.... funderer lige over hvorfor der bare kommer en besked om at
serveren ikke blev fundet når man vælger at se Telias
dækningskort.........

(
http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=D%e6kningskort_577&CID=-26392
)

--
Michael
Der lige har købt en telefon med Telia abb. og indså at de ikke havde én

Fra : frank damgaard

Dato : 07-06-02 20:36

Michael Kjærsgård <webmaster@post10.zzn.com> wrote:

> Hmm.... funderer lige over hvorfor der bare kommer en besked om at
> serveren ikke blev fundet når man vælger at se Telias
> [...]

Den henter noget fra http://130.228.229.70:8086
som ikke kører længere.
Sikkert gået ned for resetn af weekenden....

--
no signature :)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-06-02 21:52

"frank damgaard" <frank_tmp3@post.cybercity.dk> wrote in message

> Sikkert gået ned for resetn af weekenden....

Haha,,, tror du ikke der går en uges tid, før Telia for snøvlet sig sammen??

Men ellers passer det da meget godt med Telia Dækning

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-06-02 21:59

> Men ellers passer det da meget godt med Telia Dækning

Men ellers kan man da se lidt på:

http://www.gsmworld.com/cgi/imap_gsminfo.pl5?cou=dk&net=td&frame=middle

Men det der er vist, er dog udendørs dækning...

Og denne har Telia nok sat lige positivt nok..... Telia er dog som det
sidste selskab her i byen, ved at sætte en mobil sendestation op... På
kortet man kan se, er der faktisk vist dækning her. Men der var ikke
dækning, før man gik ud langt ud på marken... Men de har sørme fået sat den
i drift ses.. Lavede lige en søgning på mobilos. Nu er Telia sørme også på
skærmen

Fra : Dan Andersen

Dato : 07-06-02 22:32

> [...]
> skærmen
>

> Hvorfor hopper din tlf. ikke over på SOnofon, når der ikke er dækning på
Telia?

Fra : Per LH

Dato : 08-06-02 06:25

> Telia?

Jeg er også ny kunde på Telia, og også jeg har også undret mig over
dækningen:

Sætter man (på en Nokia 3310) Telefonindstillinger>Celleinformation> Til kan
man følge med i hvilke master den vælger, og det er ligesom om den med næb
og klør holder fast i en dårlig Telia-sender i stedet for at vælge en bedre
Sonofon.

Klart utilfredsstillende, og jeg er næsten unlock-klar. Efter hvad jeg har
læst her i gruppen er det dog lettere at komme ud af Jehovas Vidner end at
komme ud af Telias regnskabsafdeling ...

Per

Fra : Th Frydensberg

Dato : 08-06-02 12:39

Helt enig

--
Mv / Best Regards
Th Frydensberg

Fra : Per LH

Dato : 09-06-02 05:46

Som en slags løsning på problemet vil jeg prøve at tvinge telefonen til at
bruge Sonofons net

Indstillinger>Telefonindstillinger>Valg af netværk>Manuelt>Sonofon

- men jeg er ikke sikker på minutprisen:

Jeg tolker
http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=Abonnementer+og++Cas
hkort&CID=-25721 sådan her:

Hvis jeg er på en Telia-mast gi´r jeg 80 øre hvis jeg ringer til nogen der
har Telia fast/mobil og 1,75dag/0,875aften hvis jeg ringer til ikke
Telia-abbonenter.

Hvis jeg roamer på en Sonofon-mast gi´r jeg 1,95 hvis jeg ringer til nogen
der har Telia fast/mobil, men der står faktisk ikke hvad jeg betaler når jeg
ringer til nogen der ikke er Telia-kunde ??? - dem er der jo stadig en del
af....

Svaret kunne være: "Spørg dog Telia, det sker der da ikke noget ved!"

Nej, det gør der netop ikke

--
Per LH xgoto@trashcan.dkx rem/fjern x&x
:::: www.guitarsiden.dk :::: www.bandprobs.dk ::::

Fra : Per LH

Dato : 09-06-02 05:58

> Helt enig

Som en slags løsning på problemet (til en udbyder tilbyder en permanent
løsning på "e-mail>sms forwarding") vil jeg prøve at tvinge telefonen til at
[...]

eller bare

www.telia.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-06-02 12:30

> Hvis jeg roamer på en Sonofon-mast gi´r jeg 1,95 hvis jeg ringer til nogen
> der har Telia fast/mobil, men der står faktisk ikke hvad jeg betaler når jeg
> ringer til nogen der ikke er Telia-kunde ???

Svjv. vil det altid være dyrere at bruge Sonofons net, ligegyldigt hvad der står
(eller rettere - ikke står), da Telia jo skal betale afgift til dem hver gang en
af deres kunder benytter deres net.

I øvrigt findes der jo faktisk steder i landet hvor Telia har en rimelig dækning
(!) og her er det vel lige så smart at bruge deres net?

--
Michael
http://www.vitsms.tk

Fra : Per LH

Dato : 09-06-02 17:08

> I øvrigt findes der jo faktisk steder i landet hvor Telia har en rimelig
dækning
> (!) og her er det vel lige så smart at bruge deres net?

Jeg bor i Odense N, og jeg skal ikke meget længere nord på (8 km) før den
holder fast i ingenting. Ville den bare gi´ slip frivilligt gjorde det ikke
noget, men at dømme efter frank damgaards indlæg (herunder) er der vist ikke
noget at gøre...

Fra : Kåre Tyroll

Dato : 10-06-02 00:05

"Per LH" <xgoto@trashcan.dkx> wrote in message

> [...]
ikke
> noget, men at dømme efter frank damgaards indlæg (herunder) er der vist

Undskyld hvis jeg bliver meget sarkastisk engang....

For du har da HELT ret. Telia bør nemlig så SNART der er et bedre signal på
Sonofon, STRAKS springe over på det net. For selvom prisen pludselig er
langt højere, så har du jo det BEDSTE signal. Telia er jo kun ude efter at
din regning skal være så HØJ som OVERHOVEDET muligt...

Er det ikke indlysende at Telia skal fastholde signalet på Deres antenner så
lang tid som overhovedet muligt? Dengang DU købte abonnementet, burde DU så
ikke undersøge om der var signal ude på den mark du sidder og graver?

Alternativet er at få et andet selskab, som har et bedre signal der hvor du
aldrig/sjældent var, men som så er en hel del dyrere...?

Når man køber sit abonnement hos et selskab forventer alle at man tænker sig
om, og ikke æder hvad salgskonsulenten siger for at sælge den nye telefon...

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll

Fra : Per LH

Dato : 10-06-02 19:31

> burde DU så
> ikke undersøge om der var signal ude på den mark du sidder og graver?

Jo, jeg skulle have købt en Telia signalmåler og kørt til Otterup, en by med
få tusinde inbyggere, for at konstatere at der intet signal var. Så skulle
jeg ha´ spurgt Telia om telefonen ville blive hængende i deres net selv om
jeg ikke kunne føre en samtale, og så skulle jeg have valgt et andet
selskab.

Dumme, dumme mig....

> Alternativet er at få et andet selskab, som har et bedre signal der hvor
du
> aldrig/sjældent var, men som så er en hel del dyrere...?

Nej, ikke dyrere, men de ville nok ikke ha´ solgt mig en 3310 til 300 kr.
Det var naivt af mig at tro at et teleselskab er et teleselskab og at
dækning er en selvfølgelighed, ligesom jeg har været vant til.

Dumme, dumme mig......

Dumme, dumme mig...

Per

Fra : Kåre Tyroll

Dato : 11-06-02 09:59

> [...]
> jeg ha´ spurgt Telia om telefonen ville blive hængende i deres net selv om
> jeg ikke kunne føre en samtale, og så skulle jeg have valgt et andet

Tja....
Evt kunne man istedet for at bruge en signalmåler, kigge på det papir med
dækningsoversigt, som viste at du kun havde dækning udenfor. Allerede der,
burde du have overvejet om det var federe at kunne tale indenfor?

> [...]
> Det var naivt af mig at tro at et teleselskab er et teleselskab og at
> dækning er en selvfølgelighed, ligesom jeg har været vant til.

Ja, især når der jo ret kraftigt står at disse priser gælder kun inden for
Telias dækningsområde. Du burde have opdaget at de ikke dækker hele landet.
Men selvfølgelig, hvis man er så desperat efter en billig telefon...

> Dumme, dumme mig...

Så så... det skal nok gå.
Se det som en erfaring du er blevet rigere. Telia er IKKE det rigtige
selskab for dig, som det er nu. Køb telefoner uden abonnement. Så kan du
stadig vælge frit, og være glad for det.

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll

Fra : frank damgaard

Dato : 09-06-02 15:37

> [...]

> og klør holder fast i en dårlig Telia-sender i stedet for at vælge en bedre

Det er vist noget der er bestemt af indstillinger i SIM kort.
Mit eget Telia (erhverv) kort roamer fint mellem Telia og Sonofon,
hvorimod et telia taletidskort er alt for optimistisk i valg af
svage Telia-sendere så man gerne risikerer at der slet ikke fås
forbindelse. (testet i samme mobiltelefon!)

--
Frank Damgaard |