MS Windows
briani 27239
problem med deling af ny printer windows x~
Fra : Carsten Larsen

Dato : 07-06-02 19:23

hej alle

efter jeg har skiftet min HP PSC 750 printer ud med en Canon Smartbase
MPC400 har jeg nogle problemer med at udskrive på den fra andre computere på
mit netværk

jeg har selvfølgelig delt printeren, og jeg kan også sagtens installere den
på de andre maskiner, men når jeg trykker print, så sender den godt nok
printet til den maskine hvor printeren er installeret, men den går ikke i
gang med at printe.

når jeg så går ind og kliker på printeren, kan jeg se at dokumenterne står
som "sendt til printer" under status, men der kommer ikke noget ud.

hvis jeg genstarter maskinen, hvor printeren er sat til, så begynder den at
printe næste gang, den starter op, så kommer de manglende / ventende
dokumenter.

er der nogen der har nogle ideer til hvordan jeg får den til at printe med
det samme, når jeg trykker print på en netværksmaskine?

specs

Maskine hvor printeren er fysisk tilkoblet, kører windows xp, og printeren
er sat til via usb porten (ligesom min HP var)

Alle de maskiner der er koblet til nettet, kører også windows xp, og har
ikke haft problemer med at udskrive via netværk før

mvh Carsten Larsen

Fra : Brian Larsen

Dato : 10-06-02 08:25

"Carsten Larsen" <FutteSPAM@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Alle de maskiner der er koblet til nettet, kører også windows xp, og har
> ikke haft problemer med at udskrive via netværk før

Hej

Er du sikker på at overvågnings programmet (Icon ved uret) til MPC400 er
kørende.
Den starter aut. når pc`en starter men kan lukkes manuelt.
Uden den kan du ikke printe.
Prøv evt at udskrive en test side på den maskine med MPC400 når du ikke får
print ud
fra de andre maskiner, virker det ??

Håber du finder fejlen

B.L

Fra : Carsten Larsen

Dato : 10-06-02 22:09

hej brian

jeg har programmet til printeren kørende, og kan fint printe fra den
maskine, hvor printeren fysisk er installeret

det er kun via netværk, at jeg har problemer, de print kommer først ud når
jeg genstarter den fysiske maskine.

mvh Carsten