Fodermængde
Fra : Jette

Dato : 07-06-02 18:11

Jeg er fornylig gået over til at fodre med RC Indoor, i stedet for RC
killingefoder....

Jeg skiftede efter anbefaling fra dyrlægen, der godt nok mente jeg
skulle gå over til at fodre med Hills slankefoder... men skuffelsen stod
malet i ansigterne på misserne hver gang jeg hældte det i skålen... og
det havde jeg ikke hjerte til

Da de var utroligt glade for RC's killingefoder, er jeg derfor begyndt
at fodre med RC Indoor, og det er de også meget glade for.

Men mht. mængden af foder... her anbefalede min dyrlæge 50 gr i døgnet.
Arrgh! Det synes jeg godt nok er meget lidt. Jeg ved godt at
menneskemaver er meget større end kattenes... men 50 gr.?

På nuværende tidspunkt fodrer jeg 3 gange i døgnet, sådan ca. hver
8'tende time, og de får nok sammenlagt 150 gr...... og det er jo 3 gange
så meget som dyrlægen anbefaler. Men de spiser med glubende appetit hver
gang, og skålene bliver tømt i løbet af 5 min.

Som de fleste af Jer ved, har jeg 2 huskatte (Batman og Robin) i
størrelsen 3-4 kg.... Skal jeg have dårlig samvittighed over min
fodermængde? Er 50 gr. i døgnet normalt?

Mvh. Jette

--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 07-06-02 19:03

> Som de fleste af Jer ved, har jeg 2 huskatte (Batman og Robin) i
> størrelsen 3-4 kg.... Skal jeg have dårlig samvittighed over min
> fodermængde? Er 50 gr. i døgnet normalt?
>
> Mvh. Jette

Nu vejer jeg ikke mængden af mad, hvilket måske er årsagen til, at Harry
ligner en ladeport set bagfra, når han sidder ned *S* Men jeg giver dem to
Hills bægre fyldt op hver dag, og de får en gang om dagen og har det så
stående.

De får en blanding af c/d, w/d og t/d, ja, en bedre videnskab *S*

Jeg vil så sige, at ingen af kattene ser ud til at være ved at dø af sult.
Hills poserne siger, at katte på 5 kilo skal have 85-90gr. pr. dag.

M.v.h.
Lise (og misserne, der er dybt fortørnede over, at mor er på vej ud af
døren, så de ikke kan ligge på hendes mave og sumpe film *S*)

Fra : Jette

Dato : 07-06-02 19:51

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" skrev:
> [...]
dem to
> Hills bægre fyldt op hver dag, og de får en gang om dagen og har det

Ifølge mit bæger, svarer et fyldt bæger til ca. 150g. Dvs. dine katte
får også får i retning af 150 g om dagen... hvis altså du har to katte?

Mvh. Jette

Fra : Johnny

Dato : 07-06-02 20:12

Hejsa.
Mine katte har fri adgang til deres mad, jeg fodre med Lams, er det ikke en
god ide.??

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 08-06-02 11:21

Nej, 2 bægre, og jeg har 7 katte. Men uvist af hvilken årsag tømmer de
aldrig skålene, så jeg tror, at der er mere end rigeligt.

M.v.h.
Lise

Fra : Helle Andersen

Dato : 07-06-02 21:38

> Som de fleste af Jer ved, har jeg 2 huskatte (Batman og Robin) i
> størrelsen 3-4 kg.... Skal jeg have dårlig samvittighed over min
> fodermængde? Er 50 gr. i døgnet normalt?

Der er da ingen grund til at have dårlig samvittighed, men jeg vil da
råde dig til at holde øje med kattenes vægt, for en overvægtigt kat er i
risikogruppen for en masse forskellige sygdomme, og så er det altså
nemmere at slanke en kat, der er lidt rund end en kat, der er fed

Mine 5 voksne katte vejer hhv. 4,1 - 3,8 - 2,3 - 2,4 - 2,8 kg og de får
*tilsammen* omkring 150-170 gram om dagen og de er sunde og
raske, har flot pels og er i næsten perfekt foderstand - og i hvert fald
ikke for tynde.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Jette

Dato : 07-06-02 21:48

"Helle Andersen" skrev:
> [...]
> *tilsammen* omkring 150-170 gram om dagen og de er sunde og
> raske, har flot pels og er i næsten perfekt foderstand - og i hvert

Okay, ja så kan jeg godt se at jeg nok overfodrer ...

Men er det det eneste dine katte får? ... hvad med godbidder og den
slags... det tæller vel også?

Mvh. Jette

Fra : Helle Andersen

Dato : 07-06-02 21:53

> Okay, ja så kan jeg godt se at jeg nok overfodrer ...
>
> Men er det det eneste dine katte får? ... hvad med godbidder og den
> slags... det tæller vel også?

De får meget sjældent "rigtige" godbidder. I stedet bruger jeg Hill's
t/d, som de får et par stykker af dagligt - hvis jeg husker det.
Ellers får de ikke andet end deres tørfoder og så kan jeg ind imellem
finde på at købe stegeben og koge dem og give dem som kødben -
vild lykke - men så får de kun morgenmad den dag

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-06-02 22:45

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> writes:

> [...]
> finde på at købe stegeben og koge dem og give dem som kødben -
> vild lykke - men så får de kun morgenmad den dag

hehe lykken er en selvregulerende kat, som man bare kan hælde mad op
til og som så går og småspiser i løbet af dagen, uden at blive for
tyk..
Ok hun er også ret kræsen i modsætning til dine, Helle..

btw: jeg fik banankagen til at lykkes :hop: eller næsten, den smagte ikke af
noget... skod euro-bananer..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 07-06-02 22:51

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> btw: jeg fik banankagen til at lykkes :hop: eller næsten, den smagte ikke
af
> noget... skod euro-bananer..

Hej Henrik

Næste gang så lad bananerne blive godt modne (overmodne) Så skal du bare se,
smage & dufte

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-06-02 23:28

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> writes:

> Hej Henrik
>
> Næste gang så lad bananerne blive godt modne (overmodne) Så skal du bare se,
> smage & dufte

Jah selvfølgelig, men så længe kunne jeg ikke vente..*suk*
Valgte ellers de mest brune i biksen og det var ikke meget, de var
nærmest grønne fra stik til slut alle sammen..;-(

Men er der ikke noget med at man kan "tvangsmodne" dem i fryseren på
en nat, husker noget med en som altid smed sine bananer i fryseren om
aftenen og så var de helt brune om morgenen..:?

Og tak for hjælpen, første gang så jeg mig ikke for og købte
bagepulver til brunkager.. den blev flad men smagte da af noget..
Anden gang brugte jeg hvidt bagepulver den hævede, men smagte ikke af
noget, næste gang følger jeg dit råd og håber så at den hæver og
smager af noget...:hop:

Fra : Katrine Nederby

Dato : 07-06-02 23:26

"Helle Andersen" skrev
>.....og så kan jeg ind imellem
> finde på at købe stegeben og koge dem og give dem som kødben -
> vild lykke - men så får de kun morgenmad den dag

Alletiders!
Jeg havde lige overvejet at spørge, hvad der er godt som gnaveben til katte
*S*

Katrine

Fra : Martin K. Henrichsen

Dato : 08-06-02 06:13

"Jette" <jni@omnix.dk> wrote in message
> [...]
> størrelsen 3-4 kg.... Skal jeg have dårlig samvittighed over min
> fodermængde? Er 50 gr. i døgnet normalt?

Min gamle(5 år) kastrerede hankat får ca. 75 gram Hillls om dagen.
Han elsker det, og vil faktisk ikke æde andet. Vil sikkert fortælle
mig hvis portionen var for lille...

Martin.