connecte mysql
Fra : Søren

Dato : 07-06-02 17:53

Jeg skal connecte til en MySQL database med PHP som jeg er usikker på.
Databasen hedder xbase og ligger på localhost med password secret. Jeg er
dog kommet til flg. PHP kode:

<?php

//connect to the database
$conn = mysql_connect('localhost', 'xbase', 'secret')
or die(mysql_error());

mysql_select_db('xbase', $conn) or die(mysql_error());

//close the connection to the database
mysql_close($conn);

?>

er der nogen mere erfarne i NG, som kan sige, om jeg er på rette vej ?

Søren

Fra : Mads A. Jensen

Dato : 07-06-02 18:07

Hej

> er der nogen mere erfarne i NG, som kan sige, om jeg er på rette vej ?
Det ser da "fornuftig" ud i mine øjne. Giver det nogen siden at du spørger?

/Mads
--
Mads Jensen
http://ddfr.dk - Dansk Donaldist Forening

Fra : Sparre

Dato : 07-06-02 18:05

> er der nogen mere erfarne i NG, som kan sige, om jeg er på rette vej ?

Jow jeg vil mene du er på rette vej, men husk nu at få dine ting ud af
databasen inden du lukker forbindelsen

Fra : Søren

Dato : 08-06-02 10:45

Tak for jeres svar ... jeg leger lidt videre med det

Søren

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 08-06-02 11:42

Skriv evt.
<?php
echo mysql_error();
?>
i bunden af dit dokument - den er alle tiders til fejlfinding!

--
Mvh,
Kristian Risager Larsen - http://kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk