MS Windows
briani 27239
Knas med config.sys
Fra : Jørgen Jensen

Dato : 07-06-02 16:00

Jeg har knas med mit system (win 98SE) og har ved et check i
sysedit fundet, at config.sys manglede. Den fandt jeg i
Windows\system\command\Ebd. Da jeg kopierede den over til sysedit
gav det endnu mere knas. Hvordan bør den se ud. Her er den:

[menu]
menuitem=CD, Start computeren med cd-rom.
menuitem=NOCD, Start computeren uden cd-rom.
menuitem=HELP, Se Hj‘lp-filen.
menudefault=CD,30
menucolor=7,0

[CD]
device=himem.sys /testmem:off
device=oakcdrom.sys /D:mscd001
device=btdosm.sys
device=flashpt.sys
device=btcdrom.sys /D:mscd001
device=aspi2dos.sys
device=aspi8dos.sys
device=aspi4dos.sys
device=aspi8u2.sys
device=aspicd.sys /D:mscd001

[NOCD]
device=himem.sys /testmem:off

[HELP]
device=himem.sys /testmem:off

[COMMON]
files=10
buffers=10
dos=high,umb
stacks=9,256
devicehigh=ramdrive.sys /E 2048
lastdrive=z
device=display.sys con=(ega,,1)
country=045,850,country.sys
install=mode.com con cp prepare=((850) ega.cpi)
install=mode.com con cp select=850
install=keyb.com dk,,keyboard.sys

Venlig hilsen Jørgen Jensen.

Fra : Gevaldi

Dato : 07-06-02 16:35

Jørgen Jensen skrev:

Ikke lige det du er ude efter, men er det muligt
at du kan få Agent til at skifte karaktersæt fra
utf-8 til iso-8859-1, Vesteuropæisk ISO, da der
så ikke vil komme så mange underlige tegn i vi
andres newsreader.

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-06-02 00:28

Jrgen Jensen wrote:
> [...]
> Windows\system\command\Ebd. Da jeg kopierede den over til sysedit
> gav det endnu mere knas. Hvordan bør den se ud. Her er den:

Det tror da pokker. Det er til en bootdikette der tager hensysn til at
du har forskellige former for cdromdrev og scsikontroler kort.
Win98Se behøver ikke config.sys og autoexec.bat for at kunne køre.
Nomalt bruger man de to filer til at sætte drivere i DOS til hardware
som lydkort, cdromdrev, scsikort m.v. og til at styre dansktastatur.
Hvis du ikke kører med krævende DOSprogrammer så slet de to filer.
Langt de meste man ellers vil fylde i config.sys er indarbejdet i IO.SYS
og ved at tilføje kommandoerne i config.sys vil dem fra IO.SYS blive
ignoreret.

mvh
Henning