Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Medion
Fra : BOM

Dato : 07-06-02 12:54

Hej Gruppe

Jeg har "næsten" besluttet mig for at købe et Medion 4.1Mpixel m. 64mb-kort,
og vil lige høre experterne (jer om det er ok køb.

Når prisen er så lav, er det så fordi de har fået lavet noget uheldigt på
det cam?
Sidder/virker flash'en dårlig ell lign.?
Hvordan egentlig med batterier til såen en fætter - ka man ordne noget med
nogle genopladelige nogen af slagsen?
Følger der kabler med til overførsel?
Følger der noget med til at opbevare cam'et i?
3 x optisk og 4.1 Mpixel lyder ok - men _er_ det ok når det skal stå prøven?
Er der evt. nogen der har sammenlignet det direkte (samme motiv taget på 2
forsk. cams) med noget mærkevare-cam til ca. samme pris?

M.v.h

BOM

Fra : Jacob Olsen

Dato : 07-06-02 13:05

Hvad er prisen ?, og hvor køber man det ?

Fra : BOM

Dato : 07-06-02 15:12

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er prisen ?, og hvor køber man det ?

Omkring 3700,- i Fona og Electriccity

BOM

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-06-02 15:42

> [...]
>
> Jeg har "næsten" besluttet mig for at købe et Medion 4.1Mpixel m. 64mb-kort,
> og vil lige høre experterne (jer om det er ok køb.

Prøv at søge i gruppen - det har været utrplig meget drøftet - og det er nok begrænset hvor mange, der gider poste det hele en gang
til

Det var først til salg i Aldi - og senere andre steder - så søg på Aldi eller Medion !

/Jan

Fra : Bjarne_H

Dato : 07-06-02 16:31

"BOM" skrev d. 07-06-02 12:54 dette indlæg :
> [...]

på 2
> forsk. cams) med noget mærkevare-cam til ca. samme pris?

Hej BOM!

Jeg har kigget en del på det kamera se lige følgende tip hos Kandu.dk:

http://www.kandu.dk/dk/tip/1336
og
http://www.kandu.dk/dk/tip/1337

hvis deu ikke er medlem af Kandu, erdet gratis at blive og være medlem!

Mvh
Bjarne H

NB! jeg er almindelig bruger af Kandu.

http://www.kandu.dk/

Fra : up

Dato : 07-06-02 23:48

"BOM" <NO@mail.yet> skrev

> Jeg har "næsten" besluttet mig for at købe et Medion 4.1Mpixel m.
64mb-kort,
> og vil lige høre experterne (jer om det er ok køb.

Hej BOM. Jeg er ikke ekspert, men købte selv et Medion for nu godt en måned
siden. Er stadig rigtig godt tilfreds, men understreger at det er mit første
digicam, så jeg kan ikke sammenligne med noget.

> Når prisen er så lav, er det så fordi de har fået lavet noget uheldigt på
> det cam?

Ikke så vidt jeg har opdaget til nu, er der noget særligt du tænker på?

> Sidder/virker flash'en dårlig ell lign.?

Kan jeg ikke bedømme, har du ikke set billedet af kameraet?

> Hvordan egentlig med batterier til såen en fætter - ka man ordne noget med
> nogle genopladelige nogen af slagsen?

Der fulgte 4 AA genopladelige NIMH 1800 mAh 1,2 v med apparatet, + oplader
som også kan benyttes i bilen. Har endvidere købt reserver fra Merlin,
Unicross med lynlader, så 4 stk. er friske igen på 2 timer.

> Følger der kabler med til overførsel?

Ja, USB tilslutning og Videokabel.

> Følger der noget med til at opbevare cam'et i?

Ja, et etui som lige akkurat omslutter kameraet. Har selv købt en fototaske,
hvor alle herlighederne kan samles i.

> 3 x optisk og 4.1 Mpixel lyder ok - men _er_ det ok når det skal stå
prøven?

Jeg har lagt nogle billeder taget med apparatet på:
http://www.megapixel.dk/vis/album/114 se og bedøm selv, husk jeg er
nybegynder og yder nok ikke apparatet retfærdighed.

Mvh up

Fra : Olesen

Dato : 08-06-02 05:45

"up" <snyd@spammere.ha> skrev i en meddelelse

> Jeg har lagt nogle billeder taget med apparatet på:
> http://www.megapixel.dk/vis/album/114 se og bedøm selv, husk jeg er
> nybegynder og yder nok ikke apparatet retfærdighed.

Der er krummer i dêt apparat.
Det ses tydeligt.
Glædeligt, at 4 MP er inden for rækkevidde
til rimelig mønt.

Jeg ville være flov over at gi'
de ekstra tusser, blot fordi der skal
stå eks. Canon el.lign. på fronten,
når du får så meget i Medion'en..

Held og lykke med dyret, og
udstyret der var med er jo også flot !

MVH

Fra : Bjarne_H

Dato : 08-06-02 18:13

"up" skrev d. 07-06-02 23:48 dette indlæg :

> Jeg har lagt nogle billeder taget med apparatet på:
> http://www.megapixel.dk/vis/album/114 se og bedøm selv, husk jeg er
> nybegynder og yder nok ikke apparatet retfærdighed.
>
> Mvh up

Det ser ud til, at kameraet tager nogle rigtig gode billeder selvom
fotografen er nybegynder :)!

Men den bedste sammenligning er selvfølgelig, hvis man kan tage det
samme motiv med forskellige kameraer.

Og med alt det der fulgte med kameraet, synes jeg også selv det er et
godt alternativ til de dyrere mærker.

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/

Fra : up

Dato : 08-06-02 23:48

"Bjarne_H" skrev

> Det ser ud til, at kameraet tager nogle rigtig gode billeder selvom
> fotografen er nybegynder :)!

Tak for din kommentar som jeg er glad for.

> Men den bedste sammenligning er selvfølgelig, hvis man kan tage det
> samme motiv med forskellige kameraer.

Ja, det har du ret i - det er desværre ikke muligt for mig i hvert fald.

> Og med alt det der fulgte med kameraet, synes jeg også selv det er et
> godt alternativ til de dyrere mærker.

Enig, som amatør ved jeg ikke hvad jeg skal ønske mig mere, jo et treben
måske, det er bare besværligt at cykle rundt med, og jeg vil helst ikke
vække opmærksomhed.

mvh up