Ang. trådløst netvæk
Fra : Andreas Jensen

Dato : 07-06-02 12:09

Hej,

Jeg spurgte i gruppen for et par dage siden ang. udendørs netværkskabel. Nu
er jeg så imidlertid kommet på den idé (også på anbefaling af tdc) at lave
det til et trådløst netværk.
Internettet kommer ind i huset på 1. sal og er igennem en router forbundet
til en pc, der står lige ved siden af. Der er også i kælderen en pc, som jeg
ønsker på nettet. Kan man i den ene port på routeren (indbygget switch)
forbinde en sender og så smække et trådløst netkort i maskinen nedenunder?
Er de 2 etager ned for langt til at det kan række?

Jeg har kigget lidt på følgende:
D-link:
DWL-1000AP AccessPoint AccessPoint / 11Mbit1.911 kr
DWL-500 PCI NIC / 11Mbit / PCI 1.302 kr

Er det en god investering?

Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Kim Monberg

Dato : 10-06-02 01:15

Jeg tror jeg ville kigge på Trendware..

Men bortset fra det, skal du jo være opmærksom på at det kun er 11mbit
netværk, ved optimal opsætning, det kan du sikkert godt få, men 11mbit?

--
Mvh:
Monberg PC Trading

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 13-06-02 16:23

In article <adq464$588$1@sunsite.dk>, "Andreas Jensen"
<xylofonius@hotpop.com> wrote:

> maskinen nedenunder? Er de 2 etager ned for langt til at det kan række?

Ppå mit arbejde har vi et Lucent Orinoco AP500 i stueetagen, og mit
kontor ligger på 3. sal - der har jeg ca. 6 MBps forbindelse med et
ORinoco Silver kort.
Men det er meget afhængigt af hvilket materiale dit hus er bygget af, så
du skal næsten prøve det af for at vide noget sikkert.

Mvh
Kenneth