Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
autowinder på Nikkormat EL, alle modeller ~
Fra : raven

Dato : 07-06-02 11:16

Hej

Kan det passe, at autowinder kun kan påsættes visse Nikkormat EL
udgaver.

Eller er det omvendt, at det er meget speciel Nikon winder, der skal
til Nikkormat EL ?

Kan nogen huske dette ?

Det er fra gamle dage, omkring 1980.

mvh

John

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-06-02 11:39

"raven" skrev
> Kan det passe, at autowinder kun kan påsættes visse Nikkormat EL
> udgaver.

Det var kun EL-W og EL-2 der kunne bruge en winder.
Og det var en speciel winder, kun til disse modeller.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-06-02 11:48

Peter Schrøder wrote:

> Det var kun EL-W og EL-2 der kunne bruge en winder.
> Og det var en speciel winder, kun til disse modeller.

Ja og de brugte batterier for ulejlighedden, det var dengang man lærte
at sætte pris på genopladelige NiCa batterier.

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 08-06-02 09:41

1908 - nix, mit Nikkormat EL er fra 1973

Jakob

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 08-06-02 16:00

øhh - så gammelt er det vist heller ikke - 1980 selvfølgelig...