Vask af Campingvogn
Fra : Jensn

Dato : 07-06-02 10:23

Hej

Som nybagt Campingvogns-ejer har jeg lige et
spørgsmål ang. vask og pleje af denne.

Bruger man bare "almindeligt" Auto-shampoo med voks og "det hele", eller
skal man bruge et eller andet specielt til Campingvogne ?

Det drejer sig om en ny LMC

Mvh.
Jensn

Fra : PHK

Dato : 07-06-02 10:52

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bruger man bare "almindeligt" Auto-shampoo med voks og "det hele", eller
> skal man bruge et eller andet specielt til Campingvogne ?

Ved campingforhandleren køber du noget i en rød dunk, mener det hedder noget
med 2000. Det duer bare.

Brug _ikke_ shampoo, da du kan risikere, at det udtørrer tætningerne i
campingvognen ... med utæthed til følge :) ... og det kan vi som bekendt æ
ha´! :)

Ovennævnte middel er også godt mod sorte striber, som du måske ikke har mødt
endnu, men de kommer, når campingvognen får lov til at stå og stå :)

--
_
|_|

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-06-02 11:05

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Bruger man bare "almindeligt" Auto-shampoo med voks og "det hele",
> eller skal man bruge et eller andet specielt til Campingvogne ?

Jeg bruger ganske almindelig flydende brun sæbe til at vaske min, -
med et særdeles tilfredsstillende resultat. Den sidste vask inden
vinteren foregår dog med en autochampo med voks!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-052.htm

Fra : Jan Pedersen

Dato : 09-06-02 22:01

> Jeg bruger ganske almindelig flydende brun sæbe til at vaske min, -
> med et særdeles tilfredsstillende resultat. Den sidste vask inden
> vinteren foregår dog med en autochampo med voks!

Du må ikke bruge noget med voks i CV, med mindre det er en vogn med "glatte"
sider, ellers sætter voksen sig fast mellem "bulerne" og det bliver utrolig
grimt med tiden.

Jan
--
http://www.cuk.dk/
Det nemmere at få tilgivelse end

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-06-02 09:48

"Jan Pedersen" <jp@person.dk> skrev i en meddelelse

> Du må ikke bruge noget med voks i CV, med mindre det er
> en vogn med "glatte" sider, ellers sætter voksen sig fast mellem
> "bulerne" og det bliver utrolig grimt med tiden.

Jeg har ikke haft den slags problemer med nogen af de campingvogne jeg
har haft lige siden jeg begyndte med min første vogn i 1973.

Fra : hansi.christiansen

Dato : 07-06-02 13:25

"Jensn" skrev d. 07-06-02 10:23 dette indlæg :
> [...]
>
> Mvh.
> Jensn
>jeg syntes der er delte meninger om hvad der er bedst . kan vi få et
kvalificeret svar, evt fra en campingvognsforhandler !
Jeg er sikker på at der er mange der vil være glad for et ordentlig
svar, da størsteparden nok bruger alm. autochampoo?

http://www.kandu.dk/

Fra : Alex Sørensen, drage~

Dato : 07-06-02 18:52

Flüggers Grundrens, fortyndet efter anvisning, er fremragende til at tage
"det grønne" efter træer og lign. Og så kan CV'en tåle det. Man behøver ikke
engang at slide i det for at få det af. En autobørste/kost (helst med svagt
rindende vand) er allerbedst.

--
Alex Sørensen
alex@dragebix.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-06-02 16:21

kan vi få et
> kvalificeret svar, evt fra en campingvognsforhandler !
Det kan du da godt få, vi bruger VK Kemi Universalrens, der jo ikke for
meget tid til hver vogn så dette virker både mod sortestrege og alger osv.
skal man have et rigtig god finish så slut af med SK 2000 det er både godt
og nemt.
> Jeg er sikker på at der er mange der vil være glad for et ordentlig
> svar, da størsteparden nok bruger alm. autochampoo?

Det er så hermed gjort.

Hilsen Jørgen

Fra : Rune Zimmermann

Dato : 07-06-02 17:06

On Fri, 7 Jun 2002 11:52:11 +0200
"PHK" <phk@esenet.dk> wrote:

> Ovennævnte middel er også godt mod sorte striber, som du måske ikke
> har mødt endnu, men de kommer, når campingvognen får lov til at stå og
> stå :)

Hvad så med en vogn hvor taget er dækket med alger?..
Jeg har noget til højtryksrenseren der klarer alger på alle flader, og
det kan garanteret også klare det på campingvognen, men kan vognen mon
klare det?

Mvh.
--
Rune Zimmermann