MS Windows
briani 27239
Formatering af Windows 98
Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 06-06-02 22:01

Jeg skal have formatteret en maskine med Windows 98se - men hvordan gør jeg
det???

Når jeg forsøger at genstarte maskinen i dos tilstand, så kommer den med
følgende fejlmelding "fatal Error" der bare løber ned af skærmen!!!

Jeg har en bootdiskette, men jeg syntes ikke jeg kan finde et sted hvor jeg
kan formattere?

Glæder mig til at få nogle forslag

Mvh.

Thomas

Fra : Madsen

Dato : 06-06-02 22:34

Thomas K. Østerbye skrev:

> Jeg har en bootdiskette, men jeg syntes ikke jeg kan finde et sted
> hvor jeg kan formattere?

Start computeren på disketten og når der står et blinkende A:\> skriver
du følgende, efterfulgt af Enter-tasten: format /q c:
Dette vil quickformatere drev c. Har harddisken et andet drevbogstav
skal du selvfølgelig skrive det i stedet for c:

Madsen.

Fra : Michael Petersen

Dato : 06-06-02 22:56

> du følgende, efterfulgt af Enter-tasten: format /q c:
det er velt strengt tager format c: /q

> Dette vil quickformatere drev c. Har harddisken et andet drevbogstav
> skal du selvfølgelig skrive det i stedet for c:

skal det gå rigtig stærk kan du skrive format C: /q /u

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Madsen

Dato : 07-06-02 00:36

Michael Petersen skrev:

> det er velt strengt tager format c: /q

Det virker nu også omvendt. I hvert tilfælde her på WinXP, men det
er nu vist rigtigt nok at man som regel skriver parametrene efter
drevbogstavet.

> skal det gå rigtig stærk kan du skrive format C: /q /u

Står /u ikke bare for unconditional? Altså så der ikke er nogen
mulighed for at komme tilbage? Jeg tror ikke den er speciel hurtigere
end blot at tage format c: /q eller format /q c:

Madsen.

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 07-06-02 06:30

Ok, det vil jeg lige prøve - tak for tippet

Mvh.

Thomas

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 07-06-02 15:17