Hvordan køles et AOpen HQ45 Pro optimalt?
Fra : Martin K

Dato : 06-06-02 21:07

Hej Gruppe

Jeg vil mene jeg har et lille varmeproblem. Jeg har et AOpen HQ45
Pro-kabinet (miditower), med een kabinetblæser installeret (Papst 12db). Her
har vi så problemet. Hvordan får man en bedre luftcirkulation derinde, når
der nu ikke er plads til flere kabinetkølere?!? Kabinettet står med venstre
side ind mod et skuffesystem, og kablerne kan liiige nå - fra skærmen altså,
så det er ikke muligt at flytte. Så hvis man piller kabinetsiden af, blæser
luften jo ind i skuffen og der er ikke vundet noget ved det! Hvordan får jeg
det kølet yderligere...? Det er klart at det er airflowet der er problemet
eftersom temperaturen er steget 5-6 grader siden februar...

Det er klart at det er flere kabinetblæsere der skal til, men hvor sat**
skal man placere dem? Nogle der vil øse af deres erfaringer...?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-06-02 21:16

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev....

> Det er klart at det er airflowet der er problemet
> eftersom temperaturen er steget 5-6 grader siden februar...

Hvis temperaturen er steget, så er det ikke airflowet der er den
direkte årsag. Enten er det omgivelsernes temperatur der er
steget(det er jo blevet sommer), eller osse trænger dine blæsere og
køleprofiler til en god gang rensning.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Leony

Dato : 07-06-02 08:19

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> har vi så problemet. Hvordan får man en bedre luftcirkulation derinde, når
> der nu ikke er plads til flere kabinetkølere

Luftcirkulationen kan øges ved at rydde op i dit kabelrod i kabinettet.
IDEkablerne kan gøres runde, du kan skære det overflødige kabel af. Derefter
skal du sørge for at det evt sidder tæt til kabinettet, så der er fri
passage for luften inde i kabinettet.
Du kan altid Dremle et hul eller 2 til ekstra kabinetblæsere.

> det kølet yderligere...? Det er klart at det er airflowet der er problemet
> eftersom temperaturen er steget 5-6 grader siden februar...

Vil mene det samme som Kent. Temperaturen er jo steget lidt siden februar.
Det 5-6 grader svarer nok rimeligt til stigningen i rummet hvor computeren
står.

> Det er klart at det er flere kabinetblæsere der skal til, men hvor sat**
> skal man placere dem? Nogle der vil øse af deres erfaringer...?

Du skal placere indsugning nederst og udblæsning øverst (varm luft stiger
til vejrs).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Martin K

Dato : 07-06-02 18:37

Leony wrote:
> [...]
> kabinettet, så der er fri passage for luften inde i kabinettet.
> Du kan altid Dremle et hul eller 2 til ekstra kabinetblæsere.

Alle kabler er helt og aldeles 'strippet' sammen med der der
plasticstrips... Så det kan ikke blive bedre med almindelige fladkabler!
Men hvor skal jeg drimle, der er jo ikke plads i dette relativt lille
kabinet?

> Vil mene det samme som Kent. Temperaturen er jo steget lidt siden
> februar. Det 5-6 grader svarer nok rimeligt til stigningen i rummet
> hvor computeren står.

Ja det er nok meget rimeligt så....

> Du skal placere indsugning nederst og udblæsning øverst (varm luft
> stiger til vejrs).

Dette ved jeg (elementær fysik), men jeg ville høre om nogle havde
erfaringer med udluftning i netop dette kabinet.

Jeg har også lige fået set at jeg kom til at poste i bundkort-gruppen, som
nok ikke er den korrekte, hvilket jeg beklager....

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 08-06-02 08:46

> Alle kabler er helt og aldeles 'strippet' sammen med der der
> plasticstrips... Så det kan ikke blive bedre med almindelige fladkabler!

Måske hvis du gjorde dem lidt kortere:
http://www.7volts.com/shorten.htm
så er der midre kabel.

> Men hvor skal jeg drimle, der er jo ikke plads i dette relativt lille
> kabinet?

Jeg ville Dremle hul i toppen mellem psu og 51/4" drevene.
Et hul i siden ud for grafikkortet kunne overvejes.
Hvis der er plads til en blæser i fronten er den også OK at bruge.