HJÆLP : ved ikke hvilken ørrede det er
Fra : hans hansen

Dato : 06-06-02 20:35

Var i går aftes en tur i et P & T hvor jeg fangede en ørrede jeg ikke har
set før - beskrivelse " normalt ørrede hovede, gule prikker på siden, tve
delt halefinde, finnerne på bugen var røde med en hvid kant stribe og den
var rimelig mørk i farven"

Jeg går ud fra at den er i gydedragt da den var fyldt med fiskeæg og det
gjor at den havde en meget underlig rund krop.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud hvilken art det er eller en
der kender et link til en side med en del billeder på hvor jeg selv kan
kigge dem igennem.

Hilsen Uffe

Fra : Jens Knage

Dato : 06-06-02 21:29

Hej Uffe
Jeg tror det er en kildeørred du har fanget. Jeg har fanget et par stykker i
P & T tidligere.
Hilsen Jens Knage

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 06-06-02 21:42

Hej Uffe

Jeg vil tro at det er en Fjeldørred, se dette link :

http://www.munkbro-fiskesoe.dk/images/Kildeorred.jpg

mvh
Gerner Majlandt

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 07-06-02 07:43

Spørg ejeren om hvilke fisk der er sat ud.

mvh

Erik Breum Petersen

Fra : Jan Friis Larsen

Dato : 11-06-02 08:53

Fra : Jan Friis Larsen

Dato : 11-06-02 08:57

Det er også min overbevisning at det er en kildeørrene da du skriver at der er hvide striber på finnerne