MS Windows
briani 27239
XP og ny 80 GB "rå" disk. Hvordan gør jeg?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 06-06-02 19:11

Hej.
Kører XP og har købt en ny 80 GB Seagate HD.
Hvordan får jeg den partitioneret og formateret?
Erik

Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 06-06-02 19:59

ja der er 2 ting du kan gøre, 1. du kan bruge et program som hedder power
quest partitionmagic, eller du kan gå ind og oprette en fdisk, ved hjælp af
en gammel opstart disk til win 95 eller 98, de ligger oz på win 98, ME
skiven. det eneste du skal gøre for at starte fdisk er at sørge, for at dit
cd-rom drev eller FDD booter.

hilsen jm

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 06-06-02 20:03

Du kan gå til
kontrolpanel-administration-computeradministration-diskhåndtering. Her får
du et billede af din nye disk, og kan ved at højreklikke dele op i
partitioner og derpå formatere. Jeg gjorde det i går.
Hilsen Jørgen.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 06-06-02 21:37

"Jørgen Christensen" <jchrist@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du et billede af din nye disk, og kan ved at højreklikke dele op i
> partitioner og derpå formatere. Jeg gjorde det i går.
Mange tak
Mit næste problem er at jeg ikke kan ghoste fra min gamle HD til den nye.
Forsøger fra disk til disk men Partition Magic 7 Pro melder fejl.
Erik

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 06-06-02 22:32

Forklar lidt nærmere, hvad der sker. Jeg går ud fra, at du bruger Norton
Ghost 2002 til XP. Jeg sidder netop med en masse bøvl af samme slags, men er
kommet lidt nærmere løsningen.
Hilsen Jørgen.