Email fra mobil - via nummer 200
Fra : Nicolai

Dato : 06-06-02 17:49

Sikkert et dumt spørgsmål, men nu stiller jeg det alligevel :)
Når jeg nu er i udlandet, skal jeg så sende til 200 eller 0045200 ? :)

--
Mvh.
Nicolai

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-06-02 19:31

"Nicolai" <nifoNOSPAM@nospam.dk> wrote in message
> Sikkert et dumt spørgsmål, men nu stiller jeg det alligevel :)
> Når jeg nu er i udlandet, skal jeg så sende til 200 eller 0045200 ? :)

Efter min bedste overbevisning ; 0045200
Fordi det pågældende udenlandske net kender ikke til nummeret 200..

/Dennis

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 06-06-02 19:39

"Nicolai" <nifoNOSPAM@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Sikkert et dumt spørgsmål, men nu stiller jeg det alligevel :)
> Når jeg nu er i udlandet, skal jeg så sende til 200 eller 0045200 ? :)

Hej.

Du skal bare sende beskeden til nr 200 - men huske at tjekke, at du har sat
+45 foran nummeret til din udbyders servicenummer.
Så virker det fint.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Henrik, Aalborg (DK)

Fra : JMo.

Dato : 06-06-02 19:55

On Thu, 6 Jun 2002 20:39:13 +0200, "Henrik, Aalborg"
<nospam_aalborg@pc.dk> wrote:

>Du skal bare sende beskeden til nr 200 - men huske at tjekke, at du har sat
>+45 foran nummeret til din udbyders servicenummer.
>Så virker det fint.

Forklaring:

Når du roamer over på et udenlandsk net, vil det hele virke som om du
var kunde hos denne udbyder (det er bare regningen der sendes via din
danske udbyder)

Dvs. når du ringer op til et lokalt nr, kan du nøjes med at ringe uden
landekode, og når du ringer til danske numre (uanset i hvilket land
modtager-telefonen er i) skal du huske landekode +45 for Danmark.

Når du sender SMS'er, sender du dem til en besked-central der har et
almindeligt, gyldigt telefonnr. Denne sørger så for at sende beskeden
videre til den modtager du angiver når du sender beskeden.

Dvs. sender du en besked til tlf.nr. 12345678 og har indkodet
beskedcentral som f.eks. 40390999 (TDC), tror telefonen beskeden skal
sendes til det lokale nr. 40390999 - som muligvis ikke eksisterer.
Koder du centralen ind som +4540390999 ved telefonen at beskeden skal
sendes til 40390999 i Danmark!

Når beskedcentralen modtager beskeden, ser den at nummeret er 200, som
den ved skal tolkes specielt (=besked skal sendes som email, modtager
er første ord i beskeden).

Endvidere: Står du i udlandet, og vil sende en besked til en
udenlandsk mobil, som er i samme land som dig, skal du huske at taske
landekode foran nummeret - for beskeden bliver jo sendt via Danmark.

Sidst: kod numrene ind som +45 og ikke 0045 - for det tilfælde at det
land du nu havner i ikke bruger 00 som kode for at ringe til
udlandet..

Fra : Nicolai

Dato : 06-06-02 20:04

Mange tak for de fine svar