Penta MD5A
Fra : Tore og Helle

Dato : 06-06-02 17:15

Som den lykkelige ejer af (hvis det skulle være glibbet for nogne Rosa,
en RJ 85 www.rj85.dk , så har jeg et lille problem med motoren:

Lige under topstykket er der nogen der kunne være en frostprop ca 2-3 cm i
diameter, der ser ud som om den er banket ind og ikke skruet. Denne "prop"
er ved at tære igennem og kølevand kommer ud af den. Spørgsmålet er:

Kan man bruge noget Plastic Padding jernlim eller sådan noget, inden man
sparer op til mekaniker eller skal man ringe efter mekanikeren med det
samme, og er det en frost prop? Ja, jeg har kikket i manualen, hvor denne
prop ikke er beskrevet.

mvh

Tore
Rosa
Lynetten

Fra : Tommy Pedersen

Dato : 06-06-02 20:36

Hej!

Jeg kender ikke motore typen, men efter beskrivelsen passer det med en
frostprop. Du må kunne købe en ny hos en Volvo forhandler for nogle få
kroner og så slå en skruetrækker i den gamle for at tage den ud. Rens
grundigt og slå den nye i, og du er køreklar igen

Tommy

Fra : Thunderheart

Dato : 06-06-02 21:29

Hej

Det er nok en god ide også at bruge lidt locktight. Det brugte vi da jeg
var mekaniker engang i tidernes morgen

Thunderhart