Sætte billeder på en side uden at man kan ~
Fra : Flemming Jensen

Dato : 06-06-02 17:22

Hejsa

Jeg vil høre om det er muligt at sætte nogle billeder på en side, og gøre
sådan at folk ikke kan gemme dem?? Altså med save as eller sådan noget. Det
skal være helt sikkert, da jeg ikke vil have andre gemmer de ikoner,
statistikker osv jeg har på min side.

Tak

__
Flemming Jensen

Fra : Jönson

Dato : 06-06-02 17:59

I gruppen:
Har Søren Nellemann d. 5/6 kl. 21.23
posted ca. det samme emne, læs tråden igennem. :)

/j.-

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 06-06-02 19:01

Flemming Jensen wrote:
> [...]
> sådan at folk ikke kan gemme dem?? Altså med save as eller sådan noget. Det
> skal være helt sikkert, da jeg ikke vil have andre gemmer de ikoner,

Kort svar: NEJ, det kan man ikke.

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 06-06-02 19:37

"Flemming Jensen" <CyberOrc@hotmail.com> skrev i

<3cfe7114$0$47896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : jb

Dato : 16-06-02 14:14

"Flemming Jensen" <CyberOrc@hotmail.com> wrote in message
> [...]
Det
> skal være helt sikkert, da jeg ikke vil have andre gemmer de ikoner,

Du kan aldrig hindre folk i at tage et screenshot af din side for derefter
at "skære" din grafik fri i ex. photoshop. Derfor er det spildte kræfter at
lægge alle mulige scripts ind, der hindrer højreklik etc.

- Jakob

Fra : Michael Højgaard

Dato : 19-06-02 07:10

> [...]

> sådan at folk ikke kan gemme dem?? Altså med save as eller sådan noget. Det
> skal være helt sikkert, da jeg ikke vil have andre gemmer de ikoner,

Der findes et par små fif til hvordan man kan gøre det list mere
besværligt
for andre at snuppe billederne, Men som skrevet i de andre indlæg så kan
det
ikke lade sig gøre.

1. Kræver indgående kendskab til layer m.v. - Du kan lave en skjult
layer
, en blank gif fil på 1x1 - navn "billed1", som du ligger over dine
billeder.
Når man så tror at det er billedet man gemmer,
er det kun den blanke gif fil "billed1"

2. Brug et program der kan dele dine billeder ind i små slices, altså
små stykker.

- God fornøjelse

Fra : Mathias

Dato : 14-10-02 21:08

"Flemming Jensen" <CyberOrc@hotmail.com> wrote in

> Hejsa
>
> Jeg vil høre om det er muligt at sætte nogle billeder på en side, og
> gøre sådan at folk ikke kan gemme dem??

Meget nemt! Jeg har fundet denne kode på www.dynamicdrive.com :
<script language="JavaScript1.2">

/*
Disable right click script II (on images)- By Dynamicdrive.com
For full source, Terms of service, and 100s DTHML scripts
Visit http://www.dynamicdrive.com
*/

var clickmessage="Right click disabled on images!"

function disableclick(e) {
if (document.all) {
if (event.button==2||event.button==3) {
if (event.srcElement.tagName=="IMG"){
alert(clickmessage);
return false;
}
}
}
else if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alert(clickmessage);
return false;
}
}
else if (document.getElementById){
if (e.which==3&&e.target.tagName=="IMG"){
alert(clickmessage)
return false
}
}
}

function associateimages(){
for(i=0;i<document.images.length;i++)
document.images[i].onmousedown=disableclick;
}

if (document.all)
document.onmousedown=disableclick
else if (document.getElementById)
document.onmouseup=disableclick
else if (document.layers)
associateimages()
</script>

Hilsen Mathias
--
Mød mig på messenger!
mathiasrav@hotmail.com

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-10-02 21:44

Mathias <mathias@anonym.dk> writes:

> [...]

> Disable right click script II (on images)- By Dynamicdrive.com
> For full source, Terms of service, and 100s DTHML scripts

Det skal lige nævnes at dette ikke beskytter mod folk med bare en
smule erfaring, ikke mindst fordi billederne allerede er gemt i
browsercachen (måske du kan få serveren til at sige at de ikke skal
caches?). De bliver også savet ved "Save with images" eller lignende
funktioner, og i nogle browsere kan man bare ikke slå højreklik fra
(Opera f.eks.). Det er en tabt kamp, med mindre du kender brugerne
godt nok til at vide at de ikke kan finde ud af andet end at klikke
på en mus.

/L