Mystisk luft?!
Fra : Michael Boysen

Dato : 06-06-02 14:27

Hej drengene

Det kan langt fra anbefales at hente den nye Mozilla........det har lige
kostet mig 4 timers arbejde med at rette min side til

Jeg har et problem jeg ikke lige kan løse.
Under "top banneret" på www.rokkerne.dk kommer en smule "luft" (i Mozilla),
som jeg ikke kan slippe af med.
Der skulle vel ikke være et par friske øjne, som kan finde fejlen?

Siden skulle meget gerne validere, men jeg kan ikke teste med
http://validator.w3.org i dag, hvilket (kun et gæt) skyldes, at der
foretages opdateringer på mit webhotel.

Venlig hilsen
/Michael Boysen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-06-02 14:50

> [...]
> som jeg ikke kan slippe af med.
> Der skulle vel ikke være et par friske øjne, som kan finde fejlen?

Formentlig intet i vejen med koden. Prøv at sammentrække koden og se om
det hjælper f.eks.

skal være

Nogle browsere har det underligt fænomen... blandt andet har NN 4 også
det på visse punkter.

Luften er der iøvrigt blandt andet også i NN 7 pr 1

mvh
Johan

Fra : Michael Boysen

Dato : 06-06-02 15:02

Johan Holst Nielsen skrev:
> Formentlig intet i vejen med koden. Prøv at sammentrække koden og se om
> det hjælper.....
> Nogle browsere har det underligt fænomen... blandt andet har NN 4 også
> det på visse punkter.

Det var en af de første ting jeg prøvede - kender problemet
Har uploadet en rettet version igen - Det var det du mente?

> Luften er der iøvrigt blandt andet også i NN 7 pr 1

Den fatter jeg ikke længere end NN 7 - Hvad betyder pr. 1?

/Michael Boysen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-06-02 16:08

> Det var en af de første ting jeg prøvede - kender problemet
> Har uploadet en rettet version igen - Det var det du mente?

Hmmm, stadig luft her?

> Den fatter jeg ikke længere end NN 7 - Hvad betyder pr. 1?

PreRelease

mvh
Johan

Fra : Michael Boysen

Dato : 06-06-02 16:18

Johan Holst Nielsen
> Hmmm, stadig luft her?

Hvis det var ment som et spørgsmål, kommer jeg lige forbi og checker
Der er stadig luft hos mig.

Michael Boysen skrev:

> PreRelease

Arhhh selvfølgelig....tak.

/Michael Boysen

Fra : Michael Boysen

Dato : 06-06-02 17:09

Johan Holst Nielsen
> Luften er der iøvrigt blandt andet også i NN 7 pr 1

Skulle nu fungere - Hvordan ser det ud i NN 7 pr. 1?

/Michael Boysen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-06-02 11:17

> Skulle nu fungere - Hvordan ser det ud i NN 7 pr. 1?

Fint... og luften er fjernet :)

mvh
Johan

Fra : Ulla Djurhuus

Dato : 06-06-02 14:51

Michael Boysen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej drengene

!!!
> Det kan langt fra anbefales at hente den nye Mozilla........det har lige
> kostet mig 4 timers arbejde med at rette min side til
Hvilken version??

> Siden skulle meget gerne validere, men jeg kan ikke teste med
> http://validator.w3.org i dag, hvilket (kun et gæt) skyldes, at der
> foretages opdateringer på mit webhotel.

Hvis det kun er forsiden, kan jeg berolige dig med at den ikke giver fejl ved
valideringen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Boysen

Dato : 06-06-02 15:05

(og pigerne

> Hvilken version??

1.0

> Hvis det kun er forsiden, kan jeg berolige dig med at den ikke giver fejl
ved
> valideringen

Lyder godt!
Alle siderne skulle gerne validere - Checker når det er muligt.

/Michael Boysen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 06-06-02 16:23

Hej Michael

Michael Boysen wrote:
> Jeg har et problem jeg ikke lige kan løse.
> Under "top banneret" på www.rokkerne.dk kommer en smule "luft" (i Mozilla),
> som jeg ikke kan slippe af med.

Jeg har ikke studeret din kode, men mon ikke dit problem er det som du
kan læse om her:

http:/developer.netscape.com/evangelism/docs/articles/img-table/

Du vil kunne se af ovenstående at det ikke en Mozilla-bug, men en
konsekvens af at browseren følger standarden meget nøje. Der er
beskrevet forskellige måder at løse problemet på.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

http://www.rockland.dk/ - reconstructing time...
http://bandlist.dk/
http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html - Bedre (D)HTML

Fra : Michael Boysen

Dato : 06-06-02 17:03

Stig Nygaard
> [...]

> konsekvens af at browseren følger standarden meget nøje. Der er
> beskrevet forskellige måder at løse problemet på.

Bingo!
Det var vist det jeg søgte - kigger på sagen.

Mange tak
/Michael Boysen