Headers m.m. på SSI og CSS
Fra : Per Lund Andersen

Dato : 06-06-02 13:04

Jeg benytter SSI istedet for Frames til at opbygge en side med.
Nu er spørgsmålet, skal jeg benytte en fuld "Header" a la ...

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 transitional//EN">

<head>
   <title>Untitled</title>
</head>

... når jeg laver de sider der skal inkluderes med SSI. For at
forvanske det yderligere har flere af SSI siderne deres egen CSS.
Hvordan skal dette gøres helt korrekt ?

mvh

Per

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Nygaard

Dato : 06-06-02 14:32

Hej Per

SSI koderne når aldrig frem til browserne. Det er fuldstændigt
gennemsigtigt for dem, da include-filernes indhold indsættes af
webserveren før de når browseren. Så set fra browseren er det en ganske
almindelig webside uanset hvilke server-side teknologier du bruger (SSI,
ASP, PHP, mm).

Så brug den !doctype der passer bedst til din HTML og definer styles på
den måde du synes er mest praktisk.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk