Våd mobil
Fra : Frank Jensen

Dato : 06-06-02 13:02

Min datter har tabt sin mobil en 3310 i toilettet.
Hvad kan jeg gøre for at redde den.

--
Frank Jensen

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 06-06-02 13:18

On Thu, 6 Jun 2002 14:02:14 +0200, "Frank Jensen" <mfj@post2.tele.dk>
wrote:

>Min datter har tabt sin mobil en 3310 i toilettet.
>Hvad kan jeg gøre for at redde den.

Jeg tabte min ude midt i Limfjorden under fiskeri. Den var ikke til at
redde igen.

Fugt er det værste for en mobiltelefon. Selv en ordentligt gang
sommersved under armene kan ødelægge en telefon!

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Cassandra

Dato : 06-06-02 13:20

> Min datter har tabt sin mobil en 3310 i toilettet.
> Hvad kan jeg gøre for at redde den.

Fisk den op igen, du kan eventuelt bruge et par gummihansker

Mvh
"C@ss"

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-06-02 13:28

"Frank Jensen" <mfj@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Min datter har tabt sin mobil en 3310 i toilettet.
> Hvad kan jeg gøre for at redde den.

Frem for alt - lad være med at tænde for den, før den er helt tør. Lad den
ligge på radiatoren uden cover og batteri i et par dage. Prøv derefter at
tænde den.

Per

Fra : Devast8or

Dato : 06-06-02 14:14

Du har ret, lad være med at tænde den. Men jeg mener da at have læst et sted
(måske i Tænk+Test?) at det er en ualmindelig dårlig ide bare at lægge den
på varmeapparatet. Jeg kan dog ikke huske helt præcis hvad der skulle gøres,
men jeg mener at grunden var at alle de ting der er i vandet bliver siddende
på printet efter at det rene vand er fordampet, og det skulle vist kunne
nedsætte fonens levetid ret meget.

Som sagt er jeg ikke 100% sikker på at jeg husker rigtigt men det var måske
værd at undersøge. Har Tænk+Test en hjemmeside?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-06-02 15:39

"Devast8or" <no@no.no> wrote in

> at alle de ting der er i vandet bliver siddende
> på printet efter at det rene vand er fordampet, og det skulle
> vist kunne nedsætte fonens levetid ret meget.

Det lyder rigtig nok, skidt og andet godt der ikke fordamper bliver
på printet og det har det sikkert ikke alt for godt af.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Devast8or

Dato : 06-06-02 18:05

Ok, så er det ikke min hukommelse der laver sjov med mig. Når jeg nu tænker
mig lidt om mener jeg at der har været en tråd i en af dk.edb.hardware
grupperne om en bærbar der havde fået en gang vand, og problemet må vel
nogenlunde det samme for den som for en mobilfon. Jeg mener at der blev sagt
noget me at man skulle rense printet (og alt det andet vel) med
demineralliseret vand, da der ikke er alt det skidt i som der er i alm.
vand, og når det så var fordampet ville der jo ikke være noget tilbage af
hverken det ene eller det andet.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 06-06-02 19:19

Hej
"Frank Jensen" <mfj@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Min datter har tabt sin mobil en 3310 i toilettet.
> Hvad kan jeg gøre for at redde den.
Først, af med batteriet så skil den ad (ta printet ud af den!) og tør
printet med trykluft.

Morten

Fra : Jan-Erik

Dato : 07-06-02 19:19

> Min datter har tabt sin mobil en 3310 i toilettet.
> Hvad kan jeg gøre for at redde den.

Lad være med at tænde den med det samme.
Skil den ad og tør den over med sprit...
Kontaktfladerne kan renses med et viskelæder.

Hilsen Jan-Erik