MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hurtig opstart af pc/windows
Fra : grynsnapper

Dato : 06-06-02 11:32

Hvordan får jeg min pc til at starte/boote så hurtigt som muligt? Det
kan da ikke være rigtigt, at konfigurationsfilerne skal opdateres, hver
gang systemet booter. Jeg kører win 98se med celeron 800 cpu 256 RAM.
Jeg har fjernet windows opstartsbilledet; men maskineriet holder stille
i - synes jeg - urimeligt lang tid, og det tager ca 2½ minut, før det er
klar. Min søn har en tilsvarende pc - købt færdigkonfigureret, og den
starter på ca ½ minut.

Venlig hilsen
Grynsnapper

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-06-02 11:54

"grynsnapper" skrev...
> [...]
> Jeg har fjernet windows opstartsbilledet; men maskineriet holder stille
> i - synes jeg - urimeligt lang tid, og det tager ca 2½ minut, før det er

Prøv med programmet boot-log-analyzer fra
http://www.helmrohr.de/Download/Download.htm#TOC003
Opstart windows med boot-log og kør programmet
bagefter. Om ikke andet kan du se, hvad som
forårsager forsinkelsen.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 06-06-02 12:41

> [...]
>http://www.helmrohr.de/Download/Download.htm#TOC003
>Opstart windows med boot-log og kør programmet
>bagefter. Om ikke andet kan du se, hvad som

Du kan også kigge lidt her for inspiration, selv om det er med Win ME
http://www.microsoft.com/hwdev/archive/newPC/fast-boot.asp

Fra : Brian Larsen

Dato : 06-06-02 13:44

"grynsnapper" <grynsnapper.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i - synes jeg - urimeligt lang tid, og det tager ca 2½ minut, før det er
> klar. Min søn har en tilsvarende pc - købt færdigkonfigureret, og den

Hejsa

Det kunne også være en manglende Tcp/Ip adresse (kun hvis du har netkort i )
Den står standart til DHCP, og derfor bruger den nemlig laaaang til til at
finde en ip adresse.
Det har jeg set mange gange før på Win98SE

Sæt i stedet en fast adresse e.ks : 192.168.0.1 / 255.255.255.0
Og maskinen starter som et lyn....
Håber det kan løse dit problem

B.L