MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fravælge muligheden for at logge på som en~
Fra : news.tele.dk

Dato : 06-06-02 11:13

Vi er i gang med et større projekt på en skolen vedr. strømbesparelse.
Derfor ville vi gerne fratage de studerende muligheden for at logge på som
en anden bruger, således at vi tvinger dem til at lukke pcén helt ned når de
er færdige. Er der nogen her, der har opskriften på dette under Win95 og
evt. også XP ????

Hilsen

Søren Rathje Jensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-06-02 13:01

Hvordan skulle det spare strøm? Det vil koste mere i strøm at
genstarte og logge på igen end bare at logge af og logge på som ny
bruger.

Såvidt jeg ved er der ingen mulighed for det ønskede.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-06-02 16:51

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen wrote:

>Hvordan skulle det spare strøm? Det vil koste mere i strøm at
>genstarte og logge på igen end bare at logge af og logge på som ny
>bruger.

Ikke hvis det varer et stykke tid før computeren skal bruges af en
anden, som det ofte er tilfældet. Man fristes til bare at logge af,
for at gøre det nemmere for den næste der skal logge på - men det duer
jo ikke, hvis den næste først logger på dagen efter, f.eks.

Man kunne jo i registreringsdatabasen et eller andet sted, fjerne det
menupunkt i startmenuen der hedder "Log af", jeg ved dog ikke lige
hvor, men TweakUI har helt sikkert en mulighed for det. Det fjerne dog
ikke helt muligheden for at logge af. Den erfarne bruger vil nok kunne
finde smutveje - men om ikke andet, så fjernes muligheden for de
fleste.

Men ville det ikke være bedre at computeren gik i dvale, efter f.eks.
20 minutter? Jeg ved ikke om det er muligt, når der ikke er logget
nogen på, men det kan jo være at en anden kan fortælle det.

--
Lars Stokholm

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-06-02 08:02