Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamerataske
Fra : Jakob Lyngs

Dato : 06-06-02 10:57

Jeg står for at købe en ny kamerataske. Det skal være en blød taske, og jeg
har haft kig på Lowepro's Nova 4.
Er det et godt valg, og hvor fås den billigst?

Fra : Gjøl

Dato : 06-06-02 11:45

"Jakob Lyngs" <lyngs@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg står for at købe en ny kamerataske. Det skal være en blød taske, og jeg
> har haft kig på Lowepro's Nova 4.
> Er det et godt valg, og hvor fås den billigst?
Med mit kendskab til Lowepro så er det ganske udmærkede ting der bliver
fremstillet. Det virker og der er tænkt på mange detaljer. så valget er udmærket.
Det der så er et minus, er at det koster at tænke i mærkevarer.
Håber at du finder hvad du søger

Fra : Lotte M

Dato : 06-06-02 12:32

"Jakob Lyngs" <lyngs@mail.dk> skrev :

> Jeg står for at købe en ny kamerataske. Det skal være en blød taske, og jeg
> har haft kig på Lowepro's Nova 4.

Jeg vil anbefale du ikke blot bestiller tasken ud fra et billede,
men afprøver i praksis om dit udstyr kan pakkes sikkert
og funktionelt i tasken.

Lowepro laver mange tasker og kvaliteten er ok. Jeg har
netop købt en Trekker (rygsæk), som jeg er meget glad for.

> Er det et godt valg, og hvor fås den billigst?

Om det er et godt valg /til dit behov/ kan kun du selv afgøre.
Hvad angår prisen, så vil din sædvanlige fotohandler sikkert
gerne hjælpe med at få et udvalg hjem og i øvrigt finde en
god pris til dig.

--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 06-06-02 14:14

Lotte M skrev:

>Lowepro laver mange tasker og kvaliteten er ok. Jeg har
>netop købt en Trekker (rygsæk), som jeg er meget glad for.

Ja det er prisen også.

Men en almindelig rygsæk som fx. Haglöfs Tight Pro kan da også bruges,
og så sparer man omkring 1000,-

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)
http://www.pbase.com/luf123/root

Fra : Lotte M

Dato : 06-06-02 15:09

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev :

> Ja det er prisen også.

Jeg fik den for 800 kroner og i forhold til kvaliteten synes jeg det
er en rimelig pris.

> Men en almindelig rygsæk som fx. Haglöfs Tight Pro kan da også bruges,
> og så sparer man omkring 1000,-

Hvis du fik 200 kr for at tage den, så kan jeg godt forstå du
anbefaler den
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 06-06-02 17:15

Lotte M skrev:

>Jeg fik den for 800 kroner og i forhold til kvaliteten synes jeg det
>er en rimelig pris.

Tillykke, så har du vist fået den til spotpris
http://www.fovitech.dk/fotodok/lowe/loweind.htm
så kan du ellers se hvad din taske koster

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 06-06-02 15:30

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> wrote in

> Ja det er prisen også.
>
> Men en almindelig rygsæk som fx. Haglöfs Tight Pro kan da også bruges,
> og så sparer man omkring 1000,-

Kombiner en almindelig rygsæk såsom Haglöfs med en blød "indersok" fra en
rigtig fototaske, fx Lowe Pro S&F Reporter 200AW, så har du en alm.
fotoskuldertaske OG en fotorygsæk OG en almindelig rygsæk. Det er nemt at
skifte fra den ene til den anden - man flytter blot "sokken" og rygsækken
står godt på jorden, fordi "sokken" er flad i bunden.

Se min beskrivelse her ->
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&th=8357f1edbe8ee204&rnum=1

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 06-06-02 17:19

Kenneth Darling Soerensen skrev:

> [...]
>skifte fra den ene til den anden - man flytter blot "sokken" og rygsækken
>står godt på jorden, fordi "sokken" er flad i bunden.

Hej Kenneth

Kunne vi ikke se nogle billeder af din hjemme biksede rygsæk ??

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 13-06-02 09:01

> Kunne vi ikke se nogle billeder af din hjemme biksede rygsæk ??

Bestemt! Jeg skal bare lige finde mit digicam først

Fra : Benjamin Andersen

Dato : 06-06-02 12:56

On Thu, 6 Jun 2002 11:57:16 +0200, "Jakob Lyngs" <lyngs@mail.dk>
wrote:

>Jeg står for at købe en ny kamerataske. Det skal være en blød taske, og jeg
>har haft kig på Lowepro's Nova 4.
>Er det et godt valg, og hvor fås den billigst?

www.foto-fun.dk sælger en del Lowepro produkter, men om de er billige
ved jeg ikke.

--
Benjamin

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 06-06-02 13:27

"Jakob Lyngs" <lyngs@mail.dk> wrote in

> Jeg står for at købe en ny kamerataske. Det skal være en blød taske, og
> jeg har haft kig på Lowepro's Nova 4.
> Er det et godt valg, og hvor fås den billigst?

Check de brugte tasker i dk.marked.privat.foto og i den blå avis - jeg
fandt en Lowe Pro S&F Reporter 200 AW til 500,- - nypris omkring 1100-1200
svjh.

Så kan du også se den først og prøve den...

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-06-02 13:44

Jakob Lyngs wrote:

> Jeg står for at købe en ny kamerataske. Det skal være en blød taske,
> og jeg har haft kig på Lowepro's Nova 4.
> Er det et godt valg, og hvor fås den billigst?

Lowepro laver nogle rigtig lækre tasker, det er gennemført kvalitet og
de regntætte, hvilket ikke er tilfældet med de billige tasker, jeg har
selv en Nova 2, det var den mindste jeg kunne klemme mit gear ned i.

Jeg vil foreslå at du køber den minste taske du kan nøjes, gør det til
en vane at du pakker tasken inden fototuren, så du kun slæber det
nødvendige grej med, en stor taske begrænser din frihed.

Tag dit udstyr med ned i forretningen og prøv om det kan pakkes
fornuftigt, så det er nemt tilgængligt, hvis fotohandleren ikke vil lade
gøre dette, så find en anden forretning Lowepro kan købes alle vejne.

Prøv at prutte prisen, Lowepro er jo en mærkevare, som er ens i alle
forretninger, og det kan jo godt ske, at der er en som vil gi' dig lidt
rabat...:)

Fra : jesper

Dato : 06-06-02 14:52

> Prøv at prutte prisen, Lowepro er jo en mærkevare, som er ens i alle
> forretninger, og det kan jo godt ske, at der er en som vil gi' dig lidt
> rabat...:)

Problemet med at købe fototaskemærkevarer er at de er meget let at spotte
for
langfingrede især når man rejser i udlandet. Jeg har selv investeret i en
"alm" skuldertaske til mit udstyr. Jeg tog simpelthen mine objektiver og
huse med ned i den lokale taskeforretning og fandt en lækker en til ca.
kr.560,-
jesper

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 06-06-02 20:53

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 08-06-02 16:06

Check samtidigt prisen på www.ac-foto.de Jeg har ikke bestilt derfra men
kigger lige nu på en nova 5 - den koster ca. 575+transport i tyskland og hos
fovitech koster den ~ 900 - lidt penge er der da at spare.

Jakob

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 06-06-02 20:57