Løbegård hjælp...
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 06-06-02 10:45

Er der nogen der har nogle gode råd til konstruktion af en løbegård?
Hvor stor skal den være før katten virkelig bliver glad for den?
Vores kat har i øjeblikket kun noget der ligner et bur den kan gå ud i når
den har lyst, men det gidder den ikke rigtig længere... Den vil meget
hellere rigtig ud i det fri. Problemet er bare at vi har en stor vej lige op
af huset, som vi allerede har mistet to katte på.

Mvh Stig

Fra : Niels Peter

Dato : 06-06-02 11:03

Du kan evt. kigge på denne her side fra min site:

http://www.bluewhite.dk/Tips/indeude.htm

Her beskriver jeg den løsning, vi har brugt herhjemme, nemlig at indhegne
hele eller dele af haven.
I stedet for "låg" er der foroven et stykke hønsenet (ca. 50 cm), der går
vandret indover.
Designet er "lånt" af en abyssinieropdrætter - og hvis konstruktionen kan
holde abyssiniere inde, kan den stort set holde alle katte inde

Hilsen, Niels Peter